Μάχη για την διαχειριστική επάρκεια των δήμωνΚινδυνεύουν και πάλι οι χρηματοδοτήσεις
Πολύ σκληρές χαρακτήρισαν τις προδιαγραφές για την πιστοποίηση της διαχειριστικής επάρκειας των δήμων τα μέλη της ΚΕΔΚΕ μετά την παρουσίαση των εξελίξεων από τα στελέχη της ΠΕΤΑ σε σχετική συνεδρίαση. Οπως είναι γνωστό η Ευρπωαϊκή Ενωση και κατά συνέπεια το Υπουργείο Οικονομικών έχει θεσπίσει ειδικούς και πρωτόγνωρους κανόνες για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα στο πλαίσιου του ΕΣΠΑ (Δ ΚΠΣ). Σύμφωνα με τους νέους κανόνες οι τελικοί δικαιούχοι (όσοι θέλουν να χρηματοδοτούν για έργα και δράσεις από την Ε.Ε.) θα πρέπει να πληρούν συγκεκριμένους όρους και προδιαγραφές για να χρηματοδοτηθούν και αυτό καλούνται να το αποδείξουν γραπτώς και τεκμηριωμένα. Ετσι έχει ξεκινήσει η επιβεβαίωση της επάρκειας των δικαιούχων των πράξεων των επιχειρησιακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ της περιόδου 2007 2013 μέχρι την έκδοση και εφαρμογή του Ελληνικού Προτύπου Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων, σύμφωνα με το άρθρο 22 παρ. 2 του Ν. 3614/2007, ως ακολούθως : 1. Απαιτήσεις για την επάρκεια των δικαιούχων : Οι βασικές απαιτήσεις οι οποίες καθορίζονται για τους δικαιούχους είναι οι ακόλουθες : I. Η συμβατότητα του κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας του δικαιούχου με το κοινοτικό δίκαιο σχετικά με την ανάθεση και διαχείριση δημοσίων συμβάσεων . II. Ο ορισμός των υπηρεσιών και των αρμοδίων οργάνων που είναι υπεύθυνα για τις διαδικασίες προγραμματισμού και ωρίμανσης πράξεων, διενέργειας διαγωνισμού ανάθεσης και διαχείρισης συμβάσεων, παρακολούθησης και πιστοποίησης του φυσικού αντικειμένου, οικονομικής διαχείρισης έργου. III. Η τεκμηρίωση των ανωτέρω διαδικασιών με την μορφή εγχειριδίου, που χρησιμοποιεί για την λειτουργία του ο δικαιούχος IV. Η επάρκεια της υλικοτεχνικής υποδομής του δικαιούχου, η οποία διασφαλίζει επαρκή λειτουργικότητα και ασφαλή αποθήκευση διαχείριση πληροφοριών και αρχείων Οι ανωτέρω απαιτήσεις εξειδικεύονται από την Εθνική Αρχή Συντονισμού με συγκεκριμένα κριτήρια ανάλογα με τις κατηγορίες φορέων βεβαιώσεων. Στην εξειδίκευση λαμβάνεται ειδική πρόνοια για ειδικές δράσεις χρηματοδοτούμενες κυρίως από το ΕΚΤ. 2. Μεθοδολογία για την επιβεβαίωση της επάρκειας. Με ευθύνη των αρμόδιων αρχών διαχείρισης των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων και με τις κατευθύνσεις της Εθνικής Αρχής Συντονισμού δημοσιοποιούνται προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος, με τις οποίες καλούνται οι δυνητικοί δικαιούχοι να υποβάλλουν αιτήσεις φακέλους για την επιβεβαίωση της διαχειριστικής τους επάρκειας . 3 3. Κατηγοριοποίηση φορέων επιβεβαίωσης με βάση το είδος των πράξεων Ανάλογα με το είδος των πράξεων που προτίθεται να αναλάβει ο δικαιούχος φορέας, η επιβεβαίωση της διαχειριστικής επάρκειας κατηγοριοποιείται ως εξής: I. Eπιβεβαίωση τύπου Α, για έργα με τεχνικό αντικείμενο και πιο συγκεκριμένα δημόσια έργα υποδομής και τεχνικές μελέτες. II. Eπιβεβαίωση τύπου Β, για έργα χωρίς τεχνικό αντικείμενο και πιο συγκεκριμένα έργα και δράσεις προμηθειών και υπηρεσιών. III. Eπιβεβαίωση τύπου Γ, μόνο για εξειδικευμένες δράσεις ΕΚΤ, καθώς και λοιπές δράσεις που υλοποιούνται με ίδια μέσα, οι οποίες θα προσδιορισθούν με τη συνεργασία Εθνικής Αρχής Συντονισμού και αρμοδίων Διαχειριστικών Αρχών. 4. Ισχύς της επιβεβαίωσης επάρκειας. Δικαιούχος, ο οποίος λαμβάνει από οποιαδήποτε Ειδική Υπηρεσία κατά την μεταβατική περίοδο, το σχετικό έγγραφο επιβεβαίωσης διαχειριστικής επάρκειας, το χρησιμοποιεί για όλα τα συγχρηματοδοτούμενα Επιχειρησιακά Προγράμματα και συνοδεύει κάθε μελλοντική πρόταση του προς αυτά, μέχρι την έναρξη εφαρμογής του νέου Ελληνικού Προτύπου Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων. Είναι σίγουρό όμως ότι οι περισσότεροι Δήμοι θα πιστοποιηθούν στον τύπο Α ενώ το μεγάλο φαγοπότι και τα αδιάθετα κονδύλια θα υπάρξουν στους δύο άλλους τύπους.
Τετάρτη 30 Ιουλίου 2008
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου