Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2013

ΜΟΔΑ ΤΑ ΤΑΪΛΑΝΔΕΖΙΚΑ ΔΙΤΡΟΧΑ ΤΑΞΙ ΄΄TUK-TUK΄΄ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ


Προς το παρόν ο στόλος που κυκλοφορεί στην Αθήνα «μετράει» 10 tuk tuk, ενώ στόχος της εταιρείας που τα έχει φέρει στην Ελλάδα είναι σε διάστημα ενός έτους να έχουν εξαπλωθεί σε όλα τα ελληνικά νησιά

Ξεκίνησαν από την Ασία, εξαπλώθηκαν στην Αφρική και με τις τρεις τους ρόδες κατακτούν πλέον τον δυτικό κόσμο.

Τα παραδοσιακά ταϊλανδέζικα ταξί, τα πολύχρωμα tuk tuk που πρωτοεμφανίστηκαν τη δεκαετία του '60, κυκλοφορούν εδώ και λίγο καιρό στην Αθήνα. Από τα τέλη Φεβρουαρίου αναμένεται, μάλιστα, να αποκτήσουν τη δική τους πιάτσα στο κέντρο της πρωτεύουσας.

Παρέχουν βόλτες σε τουρίστες, διαδρομές εντός της πόλης, ορισμένοι τα νοικιάζουν για να πραγματοποιήσουν τα ψώνια τους στο κέντρο, ενώ κερδίζουν έδαφος και ως πρωτότυπο μεταφορικό μέσο για νύφες ή γαμπρούς. «Η εταιρεία μας ξεκίνησε το 2010 στο Αμστερνταμ όπου λανσάραμε για πρώτη φορά τα tuk tuk. Επειτα τα ταξάκια έκαναν την εμφάνισή τους στην Αμβέρσα της Ισπανίας, στις Κάνες, στο Σεντ Τροπέ και αλλού», εξηγεί η κ. Ζωή Κατσακιώρη, μάνατζερ της εταιρείας που έφερε τα ταϊλανδέζικα ταξί στην Αθήνα.


«Από το καλοκαίρι ήρθαν στην Ελλάδα και ειδικά στα νησιά έχουν κάνει μεγάλη θραύση. Στη Σαντορίνη ένας ευκατάστατος Γερμανός που πραγματοποίησε τον γάμο του στο νησί μας τα ζήτησε όλα και το αποτέλεσμα ήταν πολύ όμορφο. Αλλωστε, λόγω του μικρού τους όγκου είναι ιδανικά για τα νησιά, ενώ τα χρώματά τους τα καθιστούν πολύ ελκυστικά»

Στη Σαντορίνη Γερμανός έκανε τον γάμο του, χρησιμοποιώντας μόνο tuk tuk, που έντυσε με λουλούδια

Τα ταϊλανδέζικα ταξί διαθέτουν και κουρτινάκια βροχής για τους χειμερινούς μήνες, ενώ οι οδηγοί που έχει μισθώσει η εταιρεία μιλούν ξένες γλώσσες για την εξυπηρέτηση των τουριστών. Τα οχήματα είναι προσαρμοσμένα στις συνθήκες της γηραιάς ηπείρου και κατασκευασμένα με ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Χρησιμοποιούν βενζίνη και υγραέριο ως καύσιμο, ενώ κατά το επόμενο χρονικό διάστημα θα κυκλοφορήσουν και tuk tuk που θα κινούνται με μπαταρία.

Το κόστος της ενοικίασής τους ξεκινά από τα 45 ευρώ την ώρα, κόστος το οποίο μπορούν να μοιραστούν μέχρι και έξι επιβάτες αφού μέχρι τόσα άτομα μεταφέρει το ταξί. Προς το παρόν ο στόλος που κυκλοφορεί στην Αθήνα απαρτίζεται από 10 tuk tuk, ενώ στόχος της εταιρείας που τα έχει φέρει στην Ελλάδα είναι σε διάστημα ενός έτους να έχουν εξαπλωθεί σε όλα τα ελληνικά νησιά. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να τα χαζέψουν και να λάβουν τις απαραίτητες πληροφορίες σε έκθεση που θα διαρκέσει μέχρι και τη Δευτέρα στο εκθεσιακό κέντρο MEC στην Παιανία.

Ευέλικτα και οικονομικά

Μια βέσπα για πολλούς που αντέχει στην κίνηση

Ταϊλάνδη, Πακιστάν, Ιαπωνία, Ινδία, Κένυα είναι μερικές από τις χώρες το παρελθόν των οποίων έχει συνυφαστεί με τα tuk tuk. Τα μηχανοκίνητα τρίτροχα -η μπροστινή πλευρά των οποίων μοιάζει αρκετά με τη βέσπα- είναι πολύ διαδεδομένα στη Μπανγκόκ και σε άλλες πόλεις της Ταϊλάνδης, κυρίως σε εκείνες που μαστίζονται από κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Πήραν το όνομά τους από τον ήχο που κάνει ορισμένες φορές η μηχανή τους και διατίθενται σε διάφορες εκδοχές όπως «καλοκαιρινά» και «χειμωνιάτικα». Η μέγιστη ταχύτητα που μπορούν να αναπτύξουν είναι τα 60 χλμ/ ώρα.

Παρ' όλ' αυτά, έχουν φανατικούς θαυμαστές σε όλο τον κόσμο με αποτέλεσμα να διοργανώνονται συχνά διεθνείς συναντήσεις.

Τα τελευταία χρόνια αρκετές εταιρείες στην Ταϊλάνδη παράγουν tuk tuk χαμηλών εκπομπών ρύπων. Μια άλλη μορφή των tuk tuk είναι τα Αpe C της Piaggio που κυκλοφόρησαν στην Ιταλία στα τέλη της δεκαετίας του '40 και έγιναν δημοφιλή ως ένα οικονομικό μέσο μεταφοράς εν μέσω της προσπάθειας για οικονομική ανάκαμψη της χώρας μετά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Αντίστοιχα ταξάκια έκαναν την εμφάνισή τους στα τέλη της δεκαετίας του '90 στο Ηνωμένο Bασίλειο. Τα tuk tuk έχουν απαθανατιστεί συχνά στον κινηματογράφο κυρίως σε ταινίες εποχής και σε εκείνες η υπόθεση των οποίων εκτυλίσσεται στην Ασία.

Κατερίνα Ροββά
Eglimatikotita

Δεν υπάρχουν σχόλια: