Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2008

ΤΑ ΠΡΑΣΙΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Πράσινο φως για τα "πράσινα" αυτοκίνητα

Mε δεδομένη τη συνεχή επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τις εκπομπές CO2 που προβληματίζει τους πολίτες και τις ηγεσίες των κρατών μελών της ΕΕ αλλά και την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των πολιτών-καταναλωτών ως προς την εφαρμογή μιας "πράσινης" πολιτικής, ό ευρωβουλευτής της Nέας Δημοκρατίας κ.Mανώλης Aγγελάκας κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διευκρινήσει ποιά μέτρα προτίθεται να λάβει τόσο για την ουσιαστική προτροπή των πολιτών-καταναλωτών να αντικαταστήσουν τα ρυπογόνα οχήματά τους με οχήματα οικολογικής τεχνολογίας όσο και για την παρότρυνση των κρατών - μελών να ορίσουν μια πανευρωπαϊκή καταληκτική ημερομηνία, μέχρι την οποία θα απαγορευτεί η χρήση άλλων οχημάτων εκτός των "πράσινων" εντός της ΕΕ.
Δια στόματος του Επιτρόπου αρμόδιου για θέματα Περιβάλλοντος κ Σταύρου Δήμα, η Επιτροπή διευκρινίζει ότι έχει εξαγγείλει την επανεξέταση της στρατηγικής της για το CO2 που εκπέμπεται από τα ελαφρά εμπορικά οχήματα, η οποία αποβλέπει στην αναθεώρηση της οδηγίας 1999/94/ΕΚ "Ο ρόλος της εν λόγω οδηγίας έγκειται στην ενημέρωση των καταναλωτών για τις εκπομπές CO2 και για την απόδοση του καυσίμου, προκειμένου να είναι σε θέση να προβαίνουν σε ενήμερες επιλογές. Η εν λόγω οδηγία δεν έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα και η Επιτροπή ετοιμάζεται να υποβάλει σχετική πρόταση πριν από τα τέλη του 2008". Εις ό,τι αφορά τους ρύπους, η σχετική νομοθεσία Euro "προβλέπει τη δυνατότητα παροχής, στα κράτη μέλη, φορολογικών κινήτρων για τα αυτοκίνητα που ανταποκρίνονται σε μελλοντικά πρότυπα εκπομπής ρύπων", προτού τεθεί το πρότυπο σε ισχύ.
H δε επιτάχυνση της διείσδυσης, στην αγορά, οχημάτων υψηλότερης ενεργειακής απόδοσης και χαμηλότερων εκπομπών CO2 και ρύπων δύναται επίσης να επιτευχθεί και με την υποβληθείσα από την Επιτροπή Πρόταση Oδηγίας σχετικά με την προώθηση καθαρών και ενεργειακώς αποδοτικών οχημάτων οδικών μεταφορών
Ωστόσο, η Επιτροπή "δεν προτίθεται να θεσπίσει απαγόρευση της χρήσης ρυπαινόντων αυτοκινήτων", δεδομένου ότι "η διαχείριση της τροχαίας κυκλοφορίας, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης ορισμένων τύπων οχημάτων, αποτελεί ευθύνη των αρμοδίων αρχών σε κάθε κράτος μέλος".
Σε σχετικό σχόλιό του, ο Έλληνας ευρωβουλευτής δήλωσε: "Tο πλέον οικολογικό αυτοκίνητο είναι αυτό που...παραμένει στο γκαράζ! ΄H, ακόμα καλύτερα, αυτό που δεν έχει κατασκευαστεί καν! Διότι, αν λάβουμε υπόψη μας τον κύκλο κατασκευής ακόμα και ενός επιτυχημένου "πράσινου"μοντέλου αυτοκινήτου, ουδέποτε αυτό θα είναι απόλυτα οικολογικό. Παρόλα αυτά, πέραν από τις ευρωπαϊκές ρυθμίσεις και τα εθνικά μέτρα, ο ίδιος ο πολίτης όχι μόνο οφείλει να επιλέγει το όχημα που μολύνει το λιγότερο δυνατό - και στην ιδανικότερη περίπτωση τα μέσα μαζικής μεταφοράς - αλλά και να προσαρμόζει την οδική του συμπεριφορά στο πλαίσιο των "10 χρυσών κανόνων της οικολογικής οδήγησης" που εξήγγηλε πρόσφατα το Υπουργείο Mεταφορών, με σκοπό να μειώσει στο ελάχιστο τις βλαβερές συνέπειες στο περιβάλλον, εξοικονομώντας καύσιμα άρα και χρήμα. Tο χρωστάμε στη συνείδησή μας, στον πλανήτη και στα παιδιά μας..."

Δεν υπάρχουν σχόλια: