(ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ-ΣΚΕΨΕΙΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ. Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΥΤΗ ΕΓΙΝΕ ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ 2009)
Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών ανακοινώνει σχετικά με τον επιζητούμενο διάλογο για την Παιδεία απ’το ΥΠΕΠΘ τα εξής:
Έχοντας υπ’όψη την από μακρού μελέτη του μέλους της καθηγητού κ.Νίκου Μ,Πολίτη, υπό την επωνυμία “Παιδεία των Κινήτρων”, και την πρόσφατη Εισηγητική Έκθεση του ιδίου την οποία προσυπογράφει η Ε.Ε.Φ, δηλώνει τα παρακάτω:
Ή εν λόγω μελέτη ασχολείται διεξοδικά με όλα τα θέματα και προβλήματα της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα του σήμερα και δίνει απολύτως καινότυπες προτάσεις οι οποίες αλληλοσυμπληρούμενες καθίστανται λυσιτελέστατες, σε όλη την σχετικότητα των περιπτώσεων για το μέλλον.
Επί τούτων αναφέρομεν επιγραμματικά ότι πραγματεύεται μεταξύ πολλών άλλων
α) Μεταπήδηση τάξεων στις τρις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες.
β) Πολλά σημαντικότατα θέματα και
γ) Την εισαγωγή στην Γ΄βάθμια Επ/ση των ενδιαφερομένων ακόμα και χωρίς
εξετάσεις.
Πάνω στο θέμα αυτό αναφέρονται περισσότεροι και διάφοροι κατά περίπτωση τρόποι, από μακροπρόθεσμοι έως και άμεσοι για τα επόμενα έτη.
Κοινές προϋποθέσεις - υποπροτάσεις
α) Α λ λ α γ ή Α ν α λ υ τ ι κ ώ ν Π ρ ο γ ρ α μ μ ά τ ω ν σε θεματολογία, ύλη, χωρίς άχρηστες επαναλήψεις κεφαλαίων και με συντονισμό διδαχής μεταξύ σχετικών μαθημάτων όπως Φυσικών Επιστημών και άλλων, Κοινωνιολογίας Ψυχολογίας με Φυσική και Μαθηματικά, είτε Αρχαίων Ελληνικών με Λογοτεχνία, Έκθεση, Ιστορία και ιστορία Θρησκειών.
[Έχουμε Έλληνες επιστήμονες εξειδικευμένους στα Αναλυτικά Προγράμματα].
β) Α λ λ α γ ή σ υ σ τ ή μ α τ ο ς σ υ γ γ ρ α φ ή ς σ χ ο λ ι κ ώ ν β ι β λ ί ω ν.
1) Αυτά θα περιέχουν ένα μικρό κύριο και περιεκτικό μέρος κάθε κεφαλαίου με ιδιαίτερη γραμματοσειρά και βασική διαθεματικότητα. Αυτό θα προορίζεται για όλους τους μαθητές,
2) Ένα άλλο μέρος πιο εξειδικευμένο το οποίο θα δίνει κίνητρα αφυπνίζοντας τυχόν εφέσεις,(τάλαντα), στο αντικείμενό του είτε εξάπτοντας την φαντασία και ενδεχομένως την εφευρετικότητα του ατόμου.
3) Επιπλέον υπάρχουν εντυπωσιακές υποσημειώσεις κατά κεφάλαιο οι οποίες παραπέμπουν σε ειδικό βιβλίο του Σχολείου, δανειζόμενο, και κατ’αρχήν σε ηλεκτρονική μορφή.
Αυτά χρησιμεύσουν σε μαθητές ενδιαφερομένους για το μάθημα, είτε προς μεταπήδηση τάξεων είτε για την εισαγωγή τους σε σχετική Σχολή της τριτοβάθμιας Εκ/σης.
γ) Ο μ α δ ο π ο ί η σ η τ ω ν μ α θ η μ ά τ ω ν ό λ ω ν τ ω ν τ ά ξ ε ω ν σε ομάδες αντιθέτων. π.χ. Φυσική (κύριο Α ομάδας) με Αρχαία και κάποια δεύτερης κλίμακας όπως Γεωγραφία και Μαθηματικά (κύριο Β ομάδας) με Ιστορία και κάποια δεύτερης κλίμακας, είτε αντιθέτως με άλλο ως κύριο μάθημα κάθε ομάδος.
Οι ομάδες είναι καθορισμένες.
Για πρωταθλητισμό, όλα τα μαθήματα πλην Γλώσσης θεωρούνται δεύτερης κλίμακας.
δ) Θ ε σ μ ο θ έ τ η σ η δ ι π λ ή ς κ λ ί μ α κ ο ς β α θ μ ο λ ο γ ί α ς π.χ. 0 έως 20 για το περιεκτικό μέρος των βιβλίων (βλ. β1 του παρόντος) και 20 έως 30 για τα εξειδικευμένα μέρη (βλ. β2, β3) και κύριο μάθημα για τον μαθητή στην ομάδα.
1) Κάθε 2 μονάδες της κλίμακος απο 20 έως 30 σε ένα μάθημα ενδιαφέροντος του μαθητή ( κύριο γι’αυτόν στην ομάδα), μειώνουν κατά μία μονάδα την βάση στα υπόλοιπα μαθήματα αυτής.
2) Δημιουργία βαθμού προσπαθείας με ειδικό τρόπο για συνολική εικόνα μαθητή ( ΒΠΣΕΙ )
· ε) Αλλαγή συστήματος εξέτασης μαθημάτων στο Σχολείο, όπως μικρές επιμέρους εξετάσεις ομάδες κεφαλαίων, συχνότερα και μία φορά τον Ιούνιο εφ’όλης της ύλης.
1) Για τα τμήματα εξειδικευμένων θεμάτων στα κύρια μαθήματα ομάδος, ( αν υπάρχουν αντίστοιχοι μαθητές), δίδονται χωριστά θέματα και επιπλέον χρόνος σε όλες τις εξετάσεις.
2) Γίνεται χρήση χρόνου ενισχυτικής διδασκαλίας, παράλληλα, για τα εξειδικευμένα μέρη των βιβλίων στα κύρια μαθήματα ομάδος από τους καθηγητές
στ) Δ η μ ι ο ρ γ ί α Ε ι δ ι κ ώ ν Μ ο ρ ί ω ν Α π ό δ ο σ η ς (ΕΜΑ) τουλάχιστον για μαθητές, Αυτά τα χρησιμοποιούν οι μαθητές για προσπέλαση τάξεων ειδικές αγορές ενδιαφέροντος ηλικίας με μειωμένο ή άνευ Φ.Π.Α είτε για την εισαγωγή του στην Γ΄βάθμια Εκ/ση.
ζ) Δ η μ ι ο υ ρ γ ί α Ε ν ι α ί ο υ Μ ε τ α β λ η τ ο ύ Π ρ ο γ ρ ά μ μ α τ ο ς Δ έ κ α Η μ ε ρ ώ ν, (ΕΜΠΔΗ), για την δυνατότητα γένεσης ειδικών θεμάτων και δραστηριοτήτων γενικού ή τοπικού ενδιαφέροντος με ειδικό σχέδιο. Αυτό σχετίζεται και με τα ΕΜΑ εισαγωγής στην Γ΄βάθμια.
η) Δ η μ ι ο υ ρ γ ί α Ε ν ε ρ γ η τ ι κ ώ ν Ο μ ί λ ω ν Ε ν δ ι α φ ε ρ ό ν τ ω ν ,(ΕΟΕ), (για πολλά θέματα και δραστηριότητες ) σχετικών με πολλά αποτελέσματα και ΕΜΑ σχετιζομένων και με την εισαγωγή στην Γ’ βάθμια Εκ/ση.
θ1) Δ η μ ι ο υ ρ γ ί α τ ω ν Π ε ρ ι φ ε ρ ε ι α κ ώ ν Μ ε τ α κ ι ν ο ύ μ ε- ν ω ν Κ λ ι μ α κ ί ω ν , (ΠΕΜΕΚΛ), για ολιγοθέσια ή εξαθέσια Δημοτικά, αποτελουμένων από δάσκαλο, γυμναστή και ψυχολόγο.
θ2) Δ η μ ι ο υ ρ γ ί α Π ε ρ ι φ ε ρ ε ι α κ ώ ν Μ ε τ α κ ι ν ο υ μ έ ν ω ν Σ υ ν ε ρ γ ε ί ω ν Ε ι δ ι κ ώ ν , (ΠΕΜΕΣΕΙ), αποτελουμένων από δύο καθηγητές ειδικοτήτων έναν γυμναστή και έναν ψυχολόγο..
θ3) Τα ΠΕΜΕΚΛ, ΠΕΜΕΣΕΙ συγκεντρώνουν στοιχεία που μεταφέρονται στο Γραφείο Εξελίξεως Ατόμων Ειδικών Προσόντων, (ΓΕΑΕΙΠ), που θα λειτουργεί στο (ΥΠΕΠΘ) καταλλήλως στελεχωμένο.
· ια) Δ η μ ι ο υ ρ γ ί α Ε ι δ ι κ ώ ν Σ χ ο λ ε ί ω ν Δ ι α ν ο ι ώ ν, (ΕΣΔΙ), δύο έως τριών σε όλη την χώρα.
ΠΡΟΤΑΣΗ Ι
Μακροπρόθεσμοι τρόποι εισαγωγής στην Γ΄βάθμια Εκ/ση, με διάρκεια έως 12 ετών,
Λειτουργικότητα Πρότασης Ι :
α1. Με ειδικά εξασφαλιζόμενη συνεργασία Σχολείου, ΠΕΜΕΚΛ, ΠΕΜΕΣΕΙ, ΓΕΑΕΙΠ και με χρήση ΕΜΑ είναι δυνατόν ο μαθητής να μεταπηδά τάξεις και να εισέρχεται χωρίς εξετάσεις στην Γ΄βάθμια Εκ/ση.
Α2. Αντίστοιχα δύναται να εισαχθεί στα ΕΣΔΙ οπότε και άνευ εξετάσεων στην Γ΄βάθμια Εκ/ση.
Α3. Ο μαθητής βοηθείται από τα προηγούμενα και του προτείνεται να διαλέξει μία (1) έως δύο (2) Σχολές Γ΄βάθμιας Εκ/σης συναφούς ενδιαφέροντος προς μία άριστη απόδοσή του στο μέλλον, σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητές του και τα στοιχεία του.
Β1. Σε κατώτερη απ’τα προηγούμενα, περίπτωση μοριοδοτείται από τα ως άνω συστήματα και δίνει εξετάσεις σε ένα ή δύο έως τρία το πολύ μαθήματα και σε περιορισμένη ύλη αυτών ζητούμενη απο την κάθε Σχολή η οποία και θεσμοθετεί ειδικούς συντελεστές πολλαπλασιασμού βαθμών επίδοσης, εξετάσεων, ΕΜΑ, κ.λ.π. Επίσης υπολογίζεται με ανάλογο συντελεστή και ο ΒΠΣΕΙ (Βαθμός Προσπαθείας Συνολικής Εικόνας)
Β2. Προτείνονται εξετάσεις αντιστοίχων δεξιοτήτων (κρίσεως – αντίληψης – ταχύτητος απόδοσης κ.α.) εντός είτε χωριστά απ’τις προαναφερθείσες εξετάσεις γνωστικών αντικειμένων.
Β3. Σ’όλες τις εξετάσεις αυτές, ανεξαρτήτως θέματος, λαμβάνεται υπ’όψιν η ικανότητα χρήσης γλώσσας.
Β4. Για οικογενειακά ή άλλα δυσάρεστα περιστατικά, προαιρετικά κατά περίπτωση, οι υποψήφιοι θα έχουν την δυνατότητα να εξετασθούν σε δεύτερη ή τρίτη εξεταστική περίοδο (π.χ. Αύγουστο ή Σεπτέμβριο και Δεκέμβριο), με απώλεια χρόνου εισαγωγής κατά ένα εξάμηνο.
Β5. Δύνανται οι ενδιαφερόμενοι, υπο προσδιοριζόμενες ειδικές οριακές συνθέσεις περιπτώσεων, να εισέρχονται απ’ευθείας στο Ά έτος της Σχολής της τελικής επιλογής, τους με τον όρο απόκτησης σ’αυτό υποχρεωτικής βαθμολογίας προσδιοριζόμενου επιπέδου (π.χ. 6,5 ή 7), διαφόρου κατά Σχολή και σε σχέση με τις βαθμολογίες και λοιπά στοιχεία που αναφέρθηκαν, για το αυτό έτος εισαγωγής του.
Β6. Βάσει των προηγουμένων δύνανται να μη συμμετέχουν στα αναφερθέντα συστήματα μαθητές που αδυνατούν ή δεν ενδιαφέρονται ή που τα στοιχεία τους κατ’εκείνη την χρονιά τουλάχιστον δε συνηγορούν για εισαγωγή στην Γ΄βάθμια Εκ/ση.
Δίδουν εξετάσεις στο σχολείο.
Εννοείται ότι δεν χάνουν το δικαίωμα εισαγωγής στην επόμενη ή άλλη σχολική χρονιά.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΙΙ
Άμεσοι ή βραχυπρόθεσμοι τρόποι εισαγωγής στην Γ΄βάθμια Εκ/ση
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΌΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΙΙ
Α. Ισχύουν και εδώ τα προτεινόμενα στην λειτουργικότητα ΠΡΟΤΑΣΗΣ Ι το Α3 και από Β1 έως Β6.
Β. Ειδικά για τα σημερινά δεδομένα άμεσα στην πρώτη εφαρμογή των ως άνω :
Η επιλογή των Σχολών προτίμησης ,(μίας έως δύο), σχετίζεται με τη εισήγηση στοιχείων των ΠΕΜΕΣΕΙ στο ΓΕΑΕΙΠ που υποχρεωτικά θα λειτουργήσουν τουλάχιστον δύο φορές την ίδια χρονιά για όλους τους υποψηφίους με διαφορετική σύνθεση και θεματολογία, στοιχεία τα οποία κληρώνονται ει δυνατόν αυθημερόν.
Για βραχυπρόθεσμη πρόσβαση στη Γ βάθμια εκ/ση τα ΠΕΜΕΣΕΙ θα λειτουργούν για Α και Β Λυκείου τα επόμενα σχολικά έτη
Η Στελέχωση αυτών θα γίνεται κατά τα αναφερθέντα στο ΘΕΜΑ 2 είτε με μικτό τρόπο από ειδικούς σχολείων – φροντιστηρίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗΣ
ΈΣΟΔΑ
Νοούνται για το κράτος η διαφορά εξόδων από τις σημερινές διαδικασίες πανελλαδικών εξετάσεων πολλών μαθημάτων, έναντι προτιμημένων.
Αποκλεισμός εξόδων κράτους και οικογένειας από την σημερινή ενδιάμεση τοποθέτηση υποψηφίου από τον Η/Υ σε σχολή μικρότερου ενδιαφέροντος αυτού, επί ένα τουλάχιστον έτος.
Κέρδος από διενέργεια εργασίας, (απόδοση ΦΠΑ και κύκλο εργασιών και θέσεων εργασίας), κατά ένα χρόνο νωρίτερα βάσει προηγουμένου λήμματος.
ΕΞΟΔΑ
Τα έξοδα ΠΕΜΕΣΕΙ - ΓΕΑΕΙΠ.
Τα πολύ χαμηλότερα έξοδα εξετάσεων ενός ή δύο μαθημάτων και δεξιοτήτων για λιγότερους των μαθητών Γ Λυκείου όπως συμβαίνει σήμερα
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ
Τα αυτά με προηγούμενη μελέτη ΘΕΜΑ1
Βάσει επίσημου διαλόγου όλων των ενδιαφερομένων φορέων
Αθήναι Ιανουάριος 2009
ΝΙΚΟΣ Μ.ΠΟΛΙΤΗΣ
ΦΥΣΙΚΟΣ ΕΕΦ
Ο Συγγραφέας
Τετάρτη 11 Μαρτίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου