Η επιχειρούμενη, από το φορολογικό νομοσχέδιο, υπερποινικοποίηση της φορολογικής συμπεριφοράς των πολιτών και των επιχειρήσεων, σε μια οικονομικά χειμαζόμενη και απογοητευμένη κοινωνία, δεν έχει να προσθέσει τίποτα επιπλέον στη μάχη για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και της αύξησης των εσό-δων.
Το μόνο που προσθέτει είναι φοβία, αρνητικό επενδυτικό περιβάλλον, καθώς επίσης και άλλη μια αναπο-τελεσματική διάταξη.
Η μάχη κατά της φοροδιαφυγής, είναι μια επίπονη και διαρκής προσπάθεια, που δεν αντιμετωπίζεται με αποσπασματικά μέτρα και αντιλήψεις αυστηροποίησης των ποινών
Απαιτεί δέσμη μέτρων, τα οποία σήμερα απουσιάζουν από την φορολογική πολιτική της κυβέρνησης.
Συγκεκριμένα, η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής χρειάζεται :
Ένα απλό και αναπτυξιακό φορολογικό σύστημα. Αντίθετα, η κυβέρνηση προωθεί το 9ο κατά σειρά νομο-σχέδιο με φορολογικές διατάξεις, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα πολυδαίδαλο, γραφειοκρατικό και εχθρικό για την επιχειρηματικότητα φορολογικό σύστημα, που υποθάλπει τη φοροδιαφυγή και αποτρέπει τις επενδύσεις.
Κωδικοποίηση της φορολογικής νομοθεσίας και κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων. Αντίθετα, οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για απλοποίηση της φορολογικής νομοθεσίας, ως απαραίτητο στοιχείο μιας νέας αναπτυξιακής φορολογικής πολιτικής, παραμένουν δεσμεύσεις χωρίς αντίκρισμα.
Μέτρα που να μην παραβιάζουν τη θεμελιακή συνταγματική αρχή της αναλογικότητας των ποινών (άρθρ. 25 του Συντάγματος). Αντίθετα, η κυβέρνηση με την αυστηροποίηση των ποινών δεν έχει λάβει καθόλου υπόψη της την αρχή της αναλογικότητας.
Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση του υπουργείου Οικονομικών, ώστε μέσα από απαραίτητες ηλεκτρονικές δια-σταυρώσεις να εντοπίζεται η φοροδιαφυγή και να αυξάνεται η αποτελεσματικότητα των φορολογικών ε-λέγχων. Αντίθετα, η κυβέρνηση έχει καθυστερήσει αδικαιολόγητα τη μηχανοργάνωση των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών (π.χ. παράταση υποβολής δηλώσεων, καθυστέρηση στην αποστολή σημειωμά-των ΕΤΑΚ 2009 και ΦΑΠ 2010, λόγω της μη ενεργοποίησης του Taxisnet).
Την πλήρη αξιοποίηση φορολογικών διατάξεων, που χρησιμεύουν ως εργαλεία για την αναχαίτιση της φοροδιαφυγής. Αντίθετα, η κυβέρνηση επιδεικνύει πρωτοφανή διοικητική ανεπάρκεια και καθυστέρηση, όταν ακόμη με ευθύνη της δεν έχουν εκδοθεί κρίσιμες υπουργικές αποφάσεις για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και την αύξηση των εσόδων (π.χ. οι συναλλαγές μέχρι 1500 ευρώ, οι συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων μέχρι 3000 ευρώ, η ηλεκτρονική υπογραφή λογιστών).
Να λάβει μέτρα για την καταπολέμηση του παρεμπορίου. Αντίθετα, η κυβέρνηση αφήνει στο απυρόβλητο το παρεμπόριο, ενώ με την ακραία αυστηροποίηση των ποινών, απέναντι στις νόμιμες και υπαρκτές επιχει-ρήσεις, δημιουργεί νησίδες αθέμιτου ανταγωνισμού, ενοχοποιεί την επιχειρηματικότητα, προκαλεί στρε-βλώσεις και αδικίες. Ουσιαστικά, «βάζει λουκέτο» στις νόμιμες επιχειρήσεις.
Ένα φορολογικό σύστημα που θα προστατεύει τους φορολογούμενους από πιθανές αυθαιρεσίες της φορο-λογικής αρχής. Αντίθετα, η κυβέρνηση με διάταξη, βάση της οποίας η προβεβαίωση και είσπραξη επί του αμφισβητούμενου φόρου για προσφυγή στα διοικητικά δικαστήρια, αυξάνεται από 25% σε 50%, ουσιαστι-κά καθιστά απαγορευτική την παροχή δικαστικής προστασίας και εξαναγκάζει την επιχείρηση να συμβι-βαστεί ακόμη και με αυθαίρετους καταλογισμούς της φορολογικής αρχής.
Ένα ευνοϊκό και αναπτυξιακό φορολογικό περιβάλλον, που θα δημιουργεί αντικίνητρα για φοροδιαφυγή και θα αντιμετωπίζει τις προκλήσεις του φορολογικού ανταγωνισμού με τις όμορες χώρες. Αντίθετα, η κυβέρνηση με την μέχρι σήμερα φοροεισπρακτική της πολιτική, μετέτρεψε την Ελλάδα σε «πρωταθλήτρι-α» χώρα φορολογίας στην Ευρώπη, υπονομεύοντας την ανάπτυξη και την προσέλκυση των επενδύσεων. Ενδεικτικά, αναφέρεται: ΦΠΑ 23%, Φόρος Επιχειρήσεων 65%, δυο έκτακτες εισφορές (Ν.3808/2009 και Ν.3845/2010), ΕΦΚ Καυσίμων.
Ένα αξιόπιστο και σταθερό φορολογικό σύστημα. Αντίθετα, η κυβέρνηση με παλινωδίες και αντιφάσεις δημιουργεί σύγχυση και αβεβαιότητα.
Ειδικότερα:
το πόθεν έσχες Α΄ κατοικίας, καταργήθηκε με το νόμο 3842/2010 και επανήλθε με το Ν.3899/2010.
η τμηματική καταβολή του ΦΠΑ, καταργήθηκε με το Ν.3842/2010 και επανέρχεται με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο
η φορολόγηση των επιχειρήσεων από το 35% στο 65%, θεσπίστηκε με το Ν.3842/2010 και τώρα επιχειρεί-ται να μειωθεί στο 45% με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο
ο συμψηφισμός απαιτήσεων και υποχρεώσεων των επιχειρήσεων προς το κράτος, επιχειρείται με επικοι-νωνιακό τρόπο μέσα από μια ασαφή διάταξη, που προβλέπει ακόμη και την εξόφληση με ομόλογα
τα χρηματιστηριακά προϊόντα, τα ομόλογα και η απαλλαγμένη από το πόθεν έσχες Α΄ κατοικία, ενώ δεν υπόκεινται σε έλεγχο πόθεν έσχες, με την ψήφιση του Ν.3888/2010, για πρώτη φορά η φορολογική αρχή αποκτά τη δυνατότητα να τα φορολογήσει.
Το μόνο που προσθέτει είναι φοβία, αρνητικό επενδυτικό περιβάλλον, καθώς επίσης και άλλη μια αναπο-τελεσματική διάταξη.
Η μάχη κατά της φοροδιαφυγής, είναι μια επίπονη και διαρκής προσπάθεια, που δεν αντιμετωπίζεται με αποσπασματικά μέτρα και αντιλήψεις αυστηροποίησης των ποινών
Απαιτεί δέσμη μέτρων, τα οποία σήμερα απουσιάζουν από την φορολογική πολιτική της κυβέρνησης.
Συγκεκριμένα, η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής χρειάζεται :
Ένα απλό και αναπτυξιακό φορολογικό σύστημα. Αντίθετα, η κυβέρνηση προωθεί το 9ο κατά σειρά νομο-σχέδιο με φορολογικές διατάξεις, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα πολυδαίδαλο, γραφειοκρατικό και εχθρικό για την επιχειρηματικότητα φορολογικό σύστημα, που υποθάλπει τη φοροδιαφυγή και αποτρέπει τις επενδύσεις.
Κωδικοποίηση της φορολογικής νομοθεσίας και κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων. Αντίθετα, οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για απλοποίηση της φορολογικής νομοθεσίας, ως απαραίτητο στοιχείο μιας νέας αναπτυξιακής φορολογικής πολιτικής, παραμένουν δεσμεύσεις χωρίς αντίκρισμα.
Μέτρα που να μην παραβιάζουν τη θεμελιακή συνταγματική αρχή της αναλογικότητας των ποινών (άρθρ. 25 του Συντάγματος). Αντίθετα, η κυβέρνηση με την αυστηροποίηση των ποινών δεν έχει λάβει καθόλου υπόψη της την αρχή της αναλογικότητας.
Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση του υπουργείου Οικονομικών, ώστε μέσα από απαραίτητες ηλεκτρονικές δια-σταυρώσεις να εντοπίζεται η φοροδιαφυγή και να αυξάνεται η αποτελεσματικότητα των φορολογικών ε-λέγχων. Αντίθετα, η κυβέρνηση έχει καθυστερήσει αδικαιολόγητα τη μηχανοργάνωση των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών (π.χ. παράταση υποβολής δηλώσεων, καθυστέρηση στην αποστολή σημειωμά-των ΕΤΑΚ 2009 και ΦΑΠ 2010, λόγω της μη ενεργοποίησης του Taxisnet).
Την πλήρη αξιοποίηση φορολογικών διατάξεων, που χρησιμεύουν ως εργαλεία για την αναχαίτιση της φοροδιαφυγής. Αντίθετα, η κυβέρνηση επιδεικνύει πρωτοφανή διοικητική ανεπάρκεια και καθυστέρηση, όταν ακόμη με ευθύνη της δεν έχουν εκδοθεί κρίσιμες υπουργικές αποφάσεις για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και την αύξηση των εσόδων (π.χ. οι συναλλαγές μέχρι 1500 ευρώ, οι συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων μέχρι 3000 ευρώ, η ηλεκτρονική υπογραφή λογιστών).
Να λάβει μέτρα για την καταπολέμηση του παρεμπορίου. Αντίθετα, η κυβέρνηση αφήνει στο απυρόβλητο το παρεμπόριο, ενώ με την ακραία αυστηροποίηση των ποινών, απέναντι στις νόμιμες και υπαρκτές επιχει-ρήσεις, δημιουργεί νησίδες αθέμιτου ανταγωνισμού, ενοχοποιεί την επιχειρηματικότητα, προκαλεί στρε-βλώσεις και αδικίες. Ουσιαστικά, «βάζει λουκέτο» στις νόμιμες επιχειρήσεις.
Ένα φορολογικό σύστημα που θα προστατεύει τους φορολογούμενους από πιθανές αυθαιρεσίες της φορο-λογικής αρχής. Αντίθετα, η κυβέρνηση με διάταξη, βάση της οποίας η προβεβαίωση και είσπραξη επί του αμφισβητούμενου φόρου για προσφυγή στα διοικητικά δικαστήρια, αυξάνεται από 25% σε 50%, ουσιαστι-κά καθιστά απαγορευτική την παροχή δικαστικής προστασίας και εξαναγκάζει την επιχείρηση να συμβι-βαστεί ακόμη και με αυθαίρετους καταλογισμούς της φορολογικής αρχής.
Ένα ευνοϊκό και αναπτυξιακό φορολογικό περιβάλλον, που θα δημιουργεί αντικίνητρα για φοροδιαφυγή και θα αντιμετωπίζει τις προκλήσεις του φορολογικού ανταγωνισμού με τις όμορες χώρες. Αντίθετα, η κυβέρνηση με την μέχρι σήμερα φοροεισπρακτική της πολιτική, μετέτρεψε την Ελλάδα σε «πρωταθλήτρι-α» χώρα φορολογίας στην Ευρώπη, υπονομεύοντας την ανάπτυξη και την προσέλκυση των επενδύσεων. Ενδεικτικά, αναφέρεται: ΦΠΑ 23%, Φόρος Επιχειρήσεων 65%, δυο έκτακτες εισφορές (Ν.3808/2009 και Ν.3845/2010), ΕΦΚ Καυσίμων.
Ένα αξιόπιστο και σταθερό φορολογικό σύστημα. Αντίθετα, η κυβέρνηση με παλινωδίες και αντιφάσεις δημιουργεί σύγχυση και αβεβαιότητα.
Ειδικότερα:
το πόθεν έσχες Α΄ κατοικίας, καταργήθηκε με το νόμο 3842/2010 και επανήλθε με το Ν.3899/2010.
η τμηματική καταβολή του ΦΠΑ, καταργήθηκε με το Ν.3842/2010 και επανέρχεται με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο
η φορολόγηση των επιχειρήσεων από το 35% στο 65%, θεσπίστηκε με το Ν.3842/2010 και τώρα επιχειρεί-ται να μειωθεί στο 45% με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο
ο συμψηφισμός απαιτήσεων και υποχρεώσεων των επιχειρήσεων προς το κράτος, επιχειρείται με επικοι-νωνιακό τρόπο μέσα από μια ασαφή διάταξη, που προβλέπει ακόμη και την εξόφληση με ομόλογα
τα χρηματιστηριακά προϊόντα, τα ομόλογα και η απαλλαγμένη από το πόθεν έσχες Α΄ κατοικία, ενώ δεν υπόκεινται σε έλεγχο πόθεν έσχες, με την ψήφιση του Ν.3888/2010, για πρώτη φορά η φορολογική αρχή αποκτά τη δυνατότητα να τα φορολογήσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου