Τρίτη 31 Μαΐου 2011

Ξεκινούν σήμερα οι διαπραγματεύσεις για τον ΟΤΕ

Ρεπορτάζ Νατάσα Φραγκούλη


fragouli@kerdos.gr


Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων αναμένεται να καθίσουν σήμερα οι δύο βασικοί μέτοχοι του ΟΤΕ, ελληνικό Δημόσιο και Deutsche Telekom, με αντικείμενο τη μεταβίβαση ποσοστού έως και 16% του Οργανισμού στη γερμανική πλευρά.


Κλιμάκιο υψηλόβαθμων στελεχών της DT, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να βρίσκεται από σήμερα στην Αθήνα, προκειμένου να τεθούν οι βάσεις για τη διαπραγμάτευση.


Εκτός από την άσκηση του δικαιώματος (put option) για το 10% του ΟΤΕ, οι δύο πλευρές θα εξετάσουν όλες τις παραμέτρους για την πλήρη αποεπένδυση του ελληνικού Δημοσίου από τον Οργανισμό, με πώληση και του 6%, που κατέχει (ένα εναπομείναν 4% βρίσκεται στα χέρια του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ).


Οι εξελίξεις, μετά από την επιστολή του υπουργού Οικονομικών κ. Γιώργου Παπακωνσταντίνου, προς τη γερμανική πλευρά για έναρξη της διαδικασίας άσκησης του δικαιώματος είναι ταχύτατες, αφού η ελληνική πλευρά έχει κάθε λόγο να θέλει να επιδείξει συγκεκριμένο έργο στον τομέα των αποκρατικοποιήσεων.


Βέβαια, η διαπραγμάτευση με τους Γερμανούς κάθε άλλο παρά ανώδυνη θα είναι τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την πώληση του 6% του ΟΤΕ (σσ. τα της μεταβίβασης του 10% προβλέπονται στη συμφωνία μετόχων Δημοσίου-DT του 2008, στη βάση της οποίας οι Γερμανοί είναι υποχρεωμένοι να αγοράσουν το 10% και μάλιστα σε προσυμφωνημένο τίμημα, στη χρηματιστηριακή τιμή των τελευταίων 20 ημερών πριν από την άσκηση της option συν υπερτίμημα 15%, με τα έσοδα του Δημοσίου να εκτιμώνται στα 400 εκατ. ευρώ).


ΠΑΖΑΡΙ


Προκειμένου να υπάρξει, ωστόσο, συμφωνία για τη διάθεση του επιπλέον 6%, οι Γερμανοί έχουν ξεκάθαρη θέση και δεν φέρονται διατεθειμένοι να υπαναχωρήσουν αυτής: Μείωση του κόστους προσωπικού πάση θυσία. Οι Γερμανοί είναι προφανές ότι για να αναλάβουν το σύνολο του ΟΤΕ, και ως εκ τούτου να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη (σσ. πέραν από το τίμημα, ο ΟΤΕ έχει δανειακές υποχρεώσεις 1,4 δισ. ευρώ με ωρίμανση τον επόμενο ενάμιση χρόνο) θα ζητήσουν γη και ύδωρ. Εν προκειμένω ζητούν είτε άρση της μονιμότητας στον ΟΤΕ (κίνηση που προϋποθέτει νομοθετική ρύθμιση, ώστε να τροποποιηθεί το άρθρο 38 του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού του ΟΤΕ) είτε ένταξη της εταιρείας στο καθεστώς μετατάξεων, που ισχύει για άλλες ΔΕΚΟ (ώστε να είναι δυνατές οι μετατάξεις χωρίς περιορισμούς από τη μητρική σε θυγατρικές αλλά και οι περικοπές μισθών).


Οι εξελίξεις έχουν πυροδοτήσει τις αντιδράσεις της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον ΟΤΕ, που έχει προγραμματίσει 24ωρη πανελλαδική απεργία για μεθαύριο, Πέμπτη, ενώ χθες εργαζόμενοι απέκλεισαν συμβολικά την οδό 3ης Σεπτεμβρίου.


ΕΝΤΟΝΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΕΓΝΑΤΙΑ, ΕΥΑΘ ΚΑΙ ΟΛΘ


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Την πλήρη αντίθεσή του στην εξαγγελθείσα ιδιωτικοποίηση κατά 100% της Εγνατίας Οδού ΑΕ το 2012, εκφράζει ο σύλλογος εργαζομένων της εταιρείας.


Σε ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι επισημαίνουν ότι αυτή η εξαγγελία τους προξενεί οργή και είναι σθεναρά αντίθετοι, καθώς πιστεύουν ότι είναι η χειρότερη δυνατή επιλογή για το δημόσιο συμφέρον, για τους παρακάτω λόγους:


Σύμφωνα με πρόσφατα οικονομοτεχνικά στοιχεία, αποδεικνύεται ότι η εταιρεία μπορεί όχι μόνο να καλύπτει το κόστος της συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου αλλά και να παράγει οικονομικό πλεόνασμα, το οποίο θα μπορούσε να διατεθεί για τη βελτίωση του άθλιου τοπικού επαρχιακού δικτύου και γενικά για την εξυπηρέτηση των τοπικών κοινωνιών από τις οποίες διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος.


Η παραχώρηση του δικαιώματος της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε πολύ υψηλότερο αντίτιμο διοδίων, σε σχέση με την διαχείριση της εκμετάλλευσης από έναν δημόσιο φορέα.


ΟΛΘ - ΕΥΑΘ


Υπέρ της αναβάθμισης των υπηρεσιών του λιμένα και υπέρ της συμμετοχής των ιδιωτών σε διάφορες λιμενικές δράσεις τάσσεται ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μεταφορών Βορείου Ελλάδος, αλλά αντιτίθεται στην πλήρη ιδιωτικοποίησή του, που εξήγγειλε η κυβέρνηση. Σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος επισημαίνει ότι οι χρήστες του λιμανιού θέλουν να αναβαθμιστούν οι υπηρεσίες που παρέχονται από το λιμάνι, να καταστούν οι διαδικασίες ταχύτερες και να εξαλειφθεί η γραφειοκρατία. Θεωρεί ότι η συμμετοχή ιδιωτών σε διάφορες λιμενικές εργασίες θα συμβάλει σε αυτήν την κατεύθυνση και ταυτόχρονα θα βοηθήσει την ΟΛΘ ΑΕ να γίνει πιο παραγωγική και αποτελεσματική, όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο, επισημαίνει ο Σύνδεσμος. Χωρίς δημόσια ή ιδιωτικά μονοπώλια, αλλά με μια παράλληλη λειτουργία επ' ωφελεία του υγιούς ανταγωνισμού. Το λιμάνι, τονίζει, είναι το σημαντικότερο αναπτυξιακό εργαλείο για τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα ευρύτερα, καθώς στηρίζει το εγχώριο εμπόριο και τις εξαγωγές και η μετεξέλιξή του σε ιδιωτικό μονοπώλιο είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει αρνητικές παρενέργειες, καταλήγει ο Σύνδεσμος.


Οχι στο ξεπούλημα του εθνικού πλούτου λένε οι εργαζόμενοι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν σήμερα στάση εργασίας από τις 11.00-15.00. Παράλληλα, θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στον βρεφονηπιακό σταθμό στην πρώτη προβλήτα και θα ακολουθήσει πορεία προς το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, όπου θα συναντηθούν με τους εργαζομένους της ΕΥΑΘ, που και αυτοί θα πραγματοποιήσουν στάση εργασίας και πορεία στο ΕΚΘ.


Κέρδος 31/5/2011 06:00

Δεν υπάρχουν σχόλια: