ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Της Μαρίας Μόσχου
Αδύνατη, τουλάχιστον για το 2010, αποδεικνύεται η επαναγορά μετοχών τόσο της Ολυμπιακής όσο και του ΟΤΕ από την κυβέρνηση, παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες. Αυτό αποκάλυψε χθες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Ν. Σηφουνάκης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Αθήνα 98,4» τονίζοντας επίσης ότι τα εγχειρήματα αυτά κρίνονται εξαιρετικά δύσκολα δεδομένης της κατάστασης της ελληνικής οικονομίας.
«Αυτή τη στιγμή ο κρατικός προϋπολογισμός δεν μπορεί να επιβαρυνθεί με τουλάχιστον 4 δισ. ευρώ για την επανάκτηση ελέγχου του ΟΤΕ, κίνηση που δεν θα επέτρεπε και η Ε.Ε.», σημείωσε. Αλλά και η εξαγορά μειοψηφικού ποσοστού της Ο.Α. ουσιαστικά δεν επιλύει το πρόβλημα καθώς ο έλεγχος θα παραμείνει στον ιδιώτη που θα συνεχίσει να κατέχει την πλειοψηφία των μετοχών.
Deutsche Telekom
Ειδικότερα όσον αφορά τον ΟΤΕ, ο κ. Σηφουνάκης είπε πως ο γερμανικός όμιλος Deutsche Telekom σήμερα κατέχει το 30% και μαζί με τις μετοχές που έχουν αποκτηθεί ελέγχει πλήρως τον Οργανισμό και τη Γενική Συνέλευση ενώ χαρακτήρισε παράλληλα «άφρονα πράξη» της προηγούμενης κυβέρνησης να πουλήσει επιπλέον 5% του Οργανισμού στην D.T.
Ειδικότερα όσον αφορά τον ΟΤΕ, ο κ. Σηφουνάκης είπε πως ο γερμανικός όμιλος Deutsche Telekom σήμερα κατέχει το 30% και μαζί με τις μετοχές που έχουν αποκτηθεί ελέγχει πλήρως τον Οργανισμό και τη Γενική Συνέλευση ενώ χαρακτήρισε παράλληλα «άφρονα πράξη» της προηγούμενης κυβέρνησης να πουλήσει επιπλέον 5% του Οργανισμού στην D.T.
«Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι σήμερα το ελληνικό δημόσιο εάν θέλει να επανακτήσει τον ΟΤΕ θα πρέπει να δώσει 4 δισ. ευρώ, Αντιλαμβάνεστε ότι κάτι τέτοιο, με τη σημερινή τραγική κατάσταση της οικονομίας, η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν θα το επιτρέψει ποτέ.
Ακόμη και να υποβάλουμε κάποιο σχέδιο, ξέρουμε εκ των προτέρων ότι θα το απορρίψει», δήλωσε και επισήμανε τα εξής: «Άρα δεν μπορούν να μπουν στον προϋπολογισμό τουλάχιστον φέτος, για το 2010 χρήματα προκειμένου η Ελλάδα να αποκτήσει τουλάχιστον το 5%».
Επίσης ανέφερε ότι μετά την πώληση του επιπλέον 5% του ΟΤΕ στην DT από την προηγούμενη κυβέρνηση, τα πράγματα είναι πάρα πολύ δύσκολα. «Είναι δυσβάστακτο και θα ήταν παράλογο για την ελληνική κυβέρνηση σήμερα, έτσι όπως είναι τα πράγματα, να προτάξει την επανάκτηση του ελέγχου στον ΟΤΕ και να μην προτάξει τουλάχιστον να εξυγιανθεί η οικονομία, να μπορέσουμε να μειώσουμε το έλλειμμα και στη συνέχεια, βεβαίως, να δούμε τι θα κάνουμε και μ’ αυτό το θέμα».
Κόστος
«Δυσβάσταχτο» μηνιαίο χρέος που ξεπερνά τα 17 εκατ. ευρώ το μήνα κληροδότησε στο υπουργείο Υποδομών η προηγούμενη κυβέρνηση με τον νόμο που ψηφίστηκε για τους εργαζόμενους στη δημόσια Ο.Α. Όπως ανέφερε ο κ. Σηφουνάκης τόσο ο ίδιος όσο και ο υπουργός Δ. Ρέππας αναζητούν τον τρόπο πού θα βρίσκουν 17 εκατομμύρια τον μήνα για να πληρώσουν τους εργαζόμενους που είναι στο Ταμείο Ανεργίας.
«Δυσβάσταχτο» μηνιαίο χρέος που ξεπερνά τα 17 εκατ. ευρώ το μήνα κληροδότησε στο υπουργείο Υποδομών η προηγούμενη κυβέρνηση με τον νόμο που ψηφίστηκε για τους εργαζόμενους στη δημόσια Ο.Α. Όπως ανέφερε ο κ. Σηφουνάκης τόσο ο ίδιος όσο και ο υπουργός Δ. Ρέππας αναζητούν τον τρόπο πού θα βρίσκουν 17 εκατομμύρια τον μήνα για να πληρώσουν τους εργαζόμενους που είναι στο Ταμείο Ανεργίας.
Παράλληλα, είπε, θα πρέπει να πληρώνονται όλοι εκείνοι, π.χ. οι 500 πιλότοι, οι οποίοι «δεν συνταξιοδοτούνται, μεταφέρονται με καθολική τροπολογία στην ΥΠΑ, δεν θα έχουν αντικείμενο εργασίας και θα παίρνουν τους μισθούς τους οποίους έπαιρναν ως πιλότοι». Σύμφωνα με τον νόμο, οι πιλότοι αυτοί δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε καμία άλλη εργασία πέραν της ειδικότητάς τους, δηλαδή να εκτελούν πτητικό έργο, «κάτι το οποίο είναι αδύνατον,» όπως επισήμανε ο υφυπουργός.
Διευκρίνισε ότι το μεγάλο στοίχημα της κυβέρνησης είναι να μη χαθεί ούτε να απαξιωθεί η μεγάλη περιουσία της Ο.Α. Απαντώντας σε ερώτηση αν τελικά θα εξαγοράσουν μειοψηφικό πακέτο είπε: «Οταν έχεις ένα μειοψηφικό πακέτο είναι σαν να μην έχεις τίποτα. Γιατί τις επιλογές τις κάνει εκείνος που έχει την πλειοψηφία».
Για τον ΟΤΕ
«Ο γερμανικός όμιλος Deutsche Telekom σήμερα κατέχει το 30% και μαζί με τις μετοχές που έχουν αποκτηθεί ελέγχει πλήρως τον Οργανισμό και τη Γενική Συνέλευση. Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι σήμερα το ελληνικό δημόσιο εάν θέλει να επανακτήσει τον ΟΤΕ θα πρέπει να δώσει 4 δισ. ευρώ».
«Ο γερμανικός όμιλος Deutsche Telekom σήμερα κατέχει το 30% και μαζί με τις μετοχές που έχουν αποκτηθεί ελέγχει πλήρως τον Οργανισμό και τη Γενική Συνέλευση. Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι σήμερα το ελληνικό δημόσιο εάν θέλει να επανακτήσει τον ΟΤΕ θα πρέπει να δώσει 4 δισ. ευρώ».
Για την Ο.Α.
«Αναζητείται τρόπος να βρεθούν 17 εκατομμύρια τον μήνα για να πληρωθούν οι εργαζόμενοι που είναι στο Ταμείο Ανεργίας».
«Αναζητείται τρόπος να βρεθούν 17 εκατομμύρια τον μήνα για να πληρωθούν οι εργαζόμενοι που είναι στο Ταμείο Ανεργίας».
Πέραν αυτών θα πρέπει να πληρώνονται όλοι εκείνοι, π.χ. οι 500 πιλότοι, οι οποίοι «δεν συνταξιοδοτούνται, μεταφέρονται με καθολική τροπολογία στην ΥΠΑ, δεν θα έχουν αντικείμενο εργασίας και θα παίρνουν τους μισθούς τους οποίους έπαιρναν ως πιλότοι», δήλωσε ο Ν. Σηφουνάκης.
Τεράστια η επιβάρυνση του προϋπολογισμού
ΟΤΕ
«Αυτή τη στιγμή ο κρατικός προϋπολογισμός δεν μπορεί να επιβαρυνθεί με τουλάχιστον 4 δισ. ευρώ για την επανάκτηση ελέγχου του ΟΤΕ, κίνηση που δεν θα επέτρεπε και η Ε.Ε. Δεν μπορούν να μπουν στον προϋπολογισμό,φέτος,για το 2010 χρήματα προκειμένου η Ελλάδα να αποκτήσει τουλάχιστον το 5%».
«Αυτή τη στιγμή ο κρατικός προϋπολογισμός δεν μπορεί να επιβαρυνθεί με τουλάχιστον 4 δισ. ευρώ για την επανάκτηση ελέγχου του ΟΤΕ, κίνηση που δεν θα επέτρεπε και η Ε.Ε. Δεν μπορούν να μπουν στον προϋπολογισμό,φέτος,για το 2010 χρήματα προκειμένου η Ελλάδα να αποκτήσει τουλάχιστον το 5%».
Ολυμπιακή
«Ο ελληνικός λαός θα πληρώσει γι’ αυτή την ιστορία πάνω από 1,5 δισ., κάτι που αν θέλετε γίνεται αντιληπτό αν το συγκρίνουμε με τη συντηρητική κυβέρνηση της Ιταλίας που πώλησε ουσιαστικά σε ένα consortium επιχειρηματιών την ALITALIA, το consortium ανέλαβε και όλες τις υποχρεώσεις της εταιρείας κάτι που δεν συνέβη στην Ελλάδα».
«Ο ελληνικός λαός θα πληρώσει γι’ αυτή την ιστορία πάνω από 1,5 δισ., κάτι που αν θέλετε γίνεται αντιληπτό αν το συγκρίνουμε με τη συντηρητική κυβέρνηση της Ιταλίας που πώλησε ουσιαστικά σε ένα consortium επιχειρηματιών την ALITALIA, το consortium ανέλαβε και όλες τις υποχρεώσεις της εταιρείας κάτι που δεν συνέβη στην Ελλάδα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου