Από τη στήλη «ΜΙΚΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΣ» των
«ΝΕΩΝ» σελ. 5 με τίτλο :
«Χάος στους δρόμους»
Μ ήπως η κυβέρνηση είναι εκτός πραγματικότητας; Σύσκεψη για την οδική ασφάλεια έχουν προγραμματίσει σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου με όλους τους συναρμόδιους υπουργούς και τον Πρωθυπουργό. Ποια οδική ασφάλεια; Αφού στη χώρα- ελέω αγροτικών μπλόκων- δεν κινείται τίποτα… Όλα αυτά θυμίζουν λίγο την ανέμελη παρατήρηση της Μαρίας Αντουανέτας για το παντεσπάνι.
Από την 1η σελίδα της
«ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ» με τίτλο :
«ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ- Ξεκάθαρο μήνυμα»
Η κυβέρνηση και η οικονομική της πολιτική βρίσκονται συνεχώς μερικά βήματα πίσω από τις αντιδράσεις των αγορών. Και τούτο γιατί αυτή η κυβέρνηση δεν έχει ακόμη πάρει ένα, έστω ένα, «δυσάρεστο» μέτρο που να δείχνει ότι είναι αποφασισμένη να κάνει ό,τι χρειάζεται για να αποκαταστήσει τη φερεγγυότητα της χώρας. Όλα συζητούνται, όλα κινούνται στη σφαίρα των σεναρίων, αλλά οι αποφάσεις καθυστερούν. Η κακή φήμη της χώρας στο εξωτερικό αρχίζει όμως να έχει οδυνηρό κόστος για το ελληνικό κράτος, αλλά – πλέον- και για τις ελληνικές τράπεζες. Η δυσπιστία των αγορών έναντι του προγράμματος σταθερότητας και της υλοποίησής του, μαζί με την άνοδο των spreads απειλεί με ασφυξία την αγορά, καθώς Δημόσιο και τράπεζες είτε δυσκολεύονται να βρουν χρήματα είτε να πληρώνουν πολύ ακριβά. Η κυβέρνηση πρέπει επιτέλους να αντιληφθεί ότι δεν μπορεί πλέον να κινείται με τους δικούς της πολιτικούς χρόνους. Αν δεν δώσει ένα ξεκάθαρο, απτό μήνυμα σήμερα θα βρεθούν η ίδια και η χώρα σε αδιέξοδο.
Από τη στήλη «ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ» της
«ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ» σελ. 9 με τίτλο :
«Μπαταχτσήδες»
«Το νόμιμο συμφέρει» (θυμίζει εκείνο το «Αν το δηλώσεις μπορείς να το σώσεις»), αρχίζει να λανσάρει από τη Δευτέρα το υπουργείο Εργασίας, σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να πατάξει την εισφοροδιαφυγή και την εισφοροκλοπή του ΙΚΑ. Το σύνθημα αυτό από 1ης Φεβουαρίου θα συνοδεύει και ένα σαφάρι ελέγχων σε ουκ ολίγε εταιρείες – μπαταχτσήδες. Φτάνουν τις 230.000, όπως αποκάλυψε χθες στη Βουλή ο υπουργός Εργασίας Α. Λοβέρδος. Πόσα είναι τα χρωστούμενα στον μεγαλύτερο ασφαλιστικό οργανισμό της χώρας; Τέσσερα δις. 700.000 εκατ. ευρώ. Με την κρατική Ολυμπιακή Αεροπορία να έχει τα πρωτεία. «Πρόκειται για τον μεγαλύτερο κλέφτη του ΙΚΑ, με εισφοροκλοπή 600 εκατ. ευρώ», είπε ο υπουργός. Δεν είπε, βέβαια, πόσα χρωστούσαν, Δημόσιο και κόμματα , στην κρατική Ολυμπιακή. Είπε όμως ότι όλη αυτήν την εβδομάδα θα στέλνει και από μια επιστολή στους οφειλέτες του ΙΚΑ. Μένει να δούμε τι θα στείλουν εκείνοι.
Από την 3η σελίδα του
«ΕΘΝΟΥΣ» με τίτλο :
«Προσχήματα»
Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση αποφεύγει να προχωρήσει σε «δυναμικές» ενέργειες για τη διάλυση των αγροτικών μπλόκων, επειδή ποντάρει στον εκφυλισμό των κινητοποιήσεων. Έως ότου γίνει αυτό, θα πρέπει να θεωρείται αυτονόητο ότι ουσιαστικός διάλογος δεν μπορεί να γίνει, όσο τα τρακτέρ εμποδίζουν την κυκλοφορία στις εθνικές οδούς και τις συνοριακές διαβάσεις. Και, κυρίως, δεν μπορεί να γίνει διάλογος με τους πάσης «αποχρώσεως» αγροτοπατέρες, οι οποίοι…θυμούνται κάθε Γενάρη ότι πρέπει να χαραχθεί «εθνική αγροτική πολιτική», να «τσακίσει» η κυβέρνηση τα κυκλώματα των μεσαζόντων κ. α.
Από την 1η σελίδα του
«ΒΗΜΑΤΟΣ» με τίτλο :
«ΠΡΟΚΛΗΣΗ»
Συνεχείς οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες για τον έλεγχο των δαπανών και τον περιορισμό της σπατάλης. Ωστόσο, οι περισσότερες κινούνται στην περιοχή του συμβολισμού. Απαραίτητος και εντυπωσιακός είναι π.χ. ο περιορισμός της χρήσης των κρατικών αυτοκινήτων αλλά το οικονομικό αποτέλεσμα μικρό. Υπάρχουν άλλες ζώνες στο κράτος απολύτως υπερτροφικές και σπάταλες στον μέγιστο βαθμό. Αν ήθελε η κυβέρνηση πραγματικά να μειώσει τις δαπάνες, θα μπορούσε να επέμβει δυναμικά σ αυτές τις ζώνες και να επιτύχει πραγματικό περιορισμό της σπατάλης και να κερδίσει ταυτόχρονα την εύνοια των δύσπιστων αγορών
Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου