Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2010

ΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Σκληρή μάχη διαγράφεται στον ορίζοντα για τους ενημερωτικούς ραδιοσταθμούς του νομού Αττικής, αφού σε μια περίοδο που τα διαφημιστικά έσοδα του μέσου συρρικνώνονται με πρωτοφανείς ρυθμούς, ο ανταγωνισμός αυξάνεται κατακόρυφα, με νέες επενδύσεις -που στρέφονται στο info και όχι στο news- και οι οποίες ωστόσο έχουν «μικρό» χρονικό διάστημα για να αποδείξουν την αξία τους.

Μέσα στο 2009 στην ευρύτερη αγορά των ενημερωτικών ραδιοσταθμών, το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο (Βήμα, Θέμα, Flash και Antenna , κίνησαν τις διαδικασίες επαναλανσαρίσματος και ανανέωσης του περιεχομένου τους σε μια προσπάθεια να αποσπάσουν μερίδιο από την πίτα.
Νεοεισερχόμενοι επιχειρηματίες, αλλά και παλαιοί παίκτες, αποφάσισαν να επενδύσουν εκ νέου κονδύλια στο ενημερωτικό ραδιόφωνο, θεωρώντας ότι υπάρχει ανεκμετάλλευτος χώρος στο πεδίο αυτό. Παρά ταύτα και όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, τα περιθώρια είναι «στενά», αφού τα οικονομικά επιτελεία και λόγω της ευρύτερης κατάστασης των αγορών, δίνουν χρονικό ορίζοντα μόλις λίγων μηνών, προκειμένου να αποδώσουν οι επενδύσεις.
Αύξηση 300%
Ενδεικτική είναι η περίπτωση ραδιοσταθμού μεγάλου εκδοτικού Οργανισμού, ο οποίος όπως αναφέρουν πληροφορίες και σύμφωνα με το πλάνο, θα πρέπει να αυξήσει την ακροαματικότητά του κατά 300% (σε σχέση με σήμερα), μέσα σε μόλις τρεις μήνες, αφενός μεν προκειμένου να διεκδικήσει ένα μεγαλύτερο κομμάτι της διαφημιστικής πίτας φέτος, αφετέρου δε και κυρίως, προκειμένου να θέσει τα θεμέλια για την απόσπαση ικανού μεριδίου διαφήμισης από την αγορά του μέσου, στην επόμενη μοιρασιά της πίτας (το φθινόπωρο του 2010).
Για τους γνωρίζοντες την αγορά κάτι τέτοιο θεωρείται αν όχι απίθανο, πάρα πολύ δύσκολο να γίνει σε τόσο μικρό χρονικό ορίζοντα.
Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί, είναι ότι το 2009 η διαφημιστική δαπάνη στο ραδιόφωνο συρρικνώθηκε με πρωτοφανή ρυθμό, που ξεπέρασε το 22%, ενώ όπως αναφέρουν πληροφορίες, η μείωση στα πραγματικά διαφημιστικά έσοδα του μέσου ξεπερνά κατά πολύ το 30%.
Αξίζει να αναφερθεί ότι πτώση αυτού του μεγέθους δεν έχει καταγραφεί στα τελευταία 10 χρόνια, πράγμα που δημιουργεί ένα ασφυκτικό κλίμα, αφού την ίδια ώρα η προοπτική να επιστρέψει η διαφημιστική δαπάνη στα επίπεδα του 2008, δεν τοποθετείται νωρίτερα από το τέλος του 2011.
Στο πλαίσιο αυτό, στους επόμενους μήνες και μετά τη φάση της αύξησης των επενδύσεων στο ενημερωτικό ραδιόφωνο, αναμένεται ο χώρος να εισέλθει, στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, σε μια νέα φάση εξορθολογισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια: