Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010

ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πρόοδος καταγράφηκε στον τομέα της ολοκλήρωσης της φοίτησης νέων στην ανώτερη βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα και ιδιαίτερα την περίοδο 2004 - 2008 διαπιστώνει η Επίτροπος κα. Βασιλείου σε ερώτημα του ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γ. Παπανικολάου σχετικά με τα ευρωπαϊκά κριτήρια αναφοράς για την εκπαίδευση και την κατάρτιση.



Πιο συγκεκριμένα, η Ελλάδα εμφανίζει επίδοση ανώτερη του μέσου όρου της ΕΕ (2008: 82,1% ολοκλήρωση φοίτησης νέων στην ανώτερη βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έναντι 78,5% στην ΕΕ) και υπήρξε ταχύτερη πρόοδος (2,9 εκατοστιαίες μονάδες βελτίωσης από το 2000), απ’ ό,τι στην ΕΕ ως σύνολο (1,9%). Η έκθεση του 2009 «Πρόοδος για την επίτευξη των στόχων της Λισαβόνας όσον αφορά την εκπαίδευση και την κατάρτιση – Δείκτες και σημεία αναφοράς», παρουσιάζει μια ανάλυση της επιτευχθείσας προόδου. Τα κυριότερα συμπεράσματα είναι:


Ο σημερινός (2008) μέσος όρος της ΕΕ για τον πληθυσμό ηλικίας 20-24 είναι 78,5% και εμφανίζει βελτίωση από το 2000. Παρά την πραγματοποιηθείσα πρόοδο, η επίτευξη του κριτήριου αναφοράς του 85% αποτελεί ακόμη σημαντική πρόκληση για την ΕΕ. Οι γυναίκες εμφανίζουν καλύτερο αποτέλεσμα από τους άνδρες κατά 5,7 εκατοστιαίες μονάδες και το ευρύ χάσμα μεταξύ των φύλων παρέμεινε σχετικά σταθερό από το 2000.


Εννέα κράτη μέλη, μεταξύ των οποίων πολλές χώρες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης, υπερβαίνουν ήδη το κριτήριο αναφοράς 2010 της ΕΕ. Τέσσερα κράτη μέλη (Τσεχική Δημοκρατία, Πολωνία, Σλοβενία και Σλοβακία) και η Κροατία, έχουν ήδη επιτύχει ποσοστό ολοκλήρωσης φοίτησης στην ανώτερη βαθμίδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης άνω του 90% . Η Πορτογαλία και η Μάλτα, με ποσοστά ολοκλήρωσης φοίτησης κατώτερα του 55% και η Ισπανία (περίπου 60%) εμφανίζουν τα χαμηλότερα ποσοστά ολοκλήρωσης φοίτησης στην ΕΕ. Εντούτοις, αμφότερες η Πορτογαλία και η Μάλτα παρουσίασαν ουσιαστική πρόοδο, αυξάνοντας τα ποσοστά τους κατά περισσότερες από 10 εκατοστιαίες μονάδες από το 2000.

Δεν υπάρχουν σχόλια: