Με ορθολογιστικούς όρους η χώρα έχει πτωχεύσει. Η ρευστότητα των τραπεζών όχι έχει περιοριστεί αλλά κινδυνεύουν να καταρρεύσουν στο ενδεχόμενο μιας νέας υποβάθμισης απο τους οίκους αξιολόγησης.
Αυτοί οι οίκοι τούτη τη στιγμή αξιολογούν τις νέες προτάσεις της ΕΕ και Eurogroup ώστε να χαρακτηρίσουν το rollover που προτείνεται αποτελεί πιστωτικό γεγονός που είναι αποδεικτικό στοιχείο χρεοκοπίας.
Το τραπεζικό σύστημα στην Ελλάδα άντεξε μέχρι στιγμής βασισμένο είτε στη ΄΄βοήθεια΄΄ απο το Ελληνικό δημόσιο με την παροχή εγγυήσεων είτε απο την ΕΚΤ που δέχεται τις εγγυήσεις αυτές κάτω απο την πίεση της χρεοκοπίας.
Το νεό δεδομένο είναι ότι η χώρα δεν έχει πηγές ανάπτυξης και άρα δεν παράγει πρωτογενές πλεόνασμα με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ρευστότητα και άρα να προκύπτει συνεχώς νέος δανεισμός. Την ανάγκη αυτή έρχεται να καλύψει η ΕΕ και η τρόϊκα σε ΄΄συνεργασία΄΄ αλλά με το βλέμμα όχι στην Ελλάδα για την σωτηρία της αλλά για το ευρώ και την ακύρωση της επίδρασης στο Ευρωπαϊκό τραπεζικό σύστημα.
Το γεγονός αυτό θέτει σε αμφσβήτηση αν και κατά πόσο η ΕΚΤ μπορεί να καλύπτει κάθε φορά τις ανάγκες αυτές και ως πότε. Η αλλαγή στάσης των στελεχών στο τελευταίο Eurogroup οφείλεται ακριβώς σ΄αυτό.
Έτσι προτάθηκε η αλλαγή των παλαιών ομολόγων με νέα (ίσως και με αυξημένο κουπόνι απόδοσης κατά 0,5%) και έμμεσα παράταση πληρωμής των παλαιών στη λήξη τους κατά επτά και πλέον χρόνια. Σαν γεγονός αυτό αποτελεί στοιχείο τεκμηρίωσης χρεοκοπίας. Όμως ανεστάλη ο χαρακτηρισμός βάζοντας το ζήτημα αν και κατά πόσο επιθυμούν οι πιστωτές να ανταλλάξουν τα παλαιά ομόλογα με νέα. Εθελοντικό rollover. Εκεί η Γερμανία έχει κολήσει και πιέζει να αποδειχθεί ότι είναι εθελοντικό.
Δεν έχουν, όμως, οι οίκοι αξιολόγησης την ίδια άποψη. Επιθυμούν σ΄αυτή τη φάση να εκτιμήσουν πόσο υπάρχει ο εθελοντισμός κι αν αυτό αποτελεί επιχείρημα μη χρεοκοπίας.
Ακριβώς σ΄αυτή τη φάση βρισκόμαστε. Οι οίκοι συσκέπτονται και παρακολουθούν τις εξελίξεις να καταλάβουν αν υπάρχει πράγματι σχέδιο διάσωσης πραγματικής ή πλασματικής.
Μέχρι τα μέσα Ιουλίου είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει τελικό αποτέλεσμα. Αν δεν αποτελέσει στοιχείο μη χρεοκοπίας αμέσως οι οίκοι αξιολόγσης θα προχωρήσουν σε νέες υποβαθμίσεις ομαδικά σε επόμενες κλίμακες που θα ατιστοιχούν σε χρεοκοπία για την χώρα.
Άμεση επίπτωση θα υπάρξει στις τράπεζες, οι οποίες θα ΄΄στεγνώσουν΄ απο ρευστότητα ενώ τα Ελληνικά ομόλογα δεν θα αποτελούν εγγυήσεις ακόμη και στην ίδια την ΕΚΤ. Το αποτέλεσμα αυτής της εξέλιξης πολλές τράπεζες αν όχι όλες θα καταρρεύσουν άμεσα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Συμπέρασμα: Μέχρι το μέσον Ιουλίου θα έχουμε τον τελικό χαρακτηρισμό χρεοκοπία ή όχι, κατάρρευση του τραπεζικού συστήματος ή όχι.
Ως τότε θα παιχτούν όλα τα πολιτικά παιχνίδια που υπάρχουν ή δεν υπάρχουν στην πλάτη αυτής της μικρής χώρας που όλοι είτε ντόπιοι είτε ξένοι την θέλουν πειραματόζωο. Ενώ ο λαός θα είναι θεατής σ΄ένα παράλογο παιχνίδι εξουσίας με βασικό στοιχείο την απουσία της βούλησής του.
Αυτοί οι οίκοι τούτη τη στιγμή αξιολογούν τις νέες προτάσεις της ΕΕ και Eurogroup ώστε να χαρακτηρίσουν το rollover που προτείνεται αποτελεί πιστωτικό γεγονός που είναι αποδεικτικό στοιχείο χρεοκοπίας.
Το τραπεζικό σύστημα στην Ελλάδα άντεξε μέχρι στιγμής βασισμένο είτε στη ΄΄βοήθεια΄΄ απο το Ελληνικό δημόσιο με την παροχή εγγυήσεων είτε απο την ΕΚΤ που δέχεται τις εγγυήσεις αυτές κάτω απο την πίεση της χρεοκοπίας.
Το νεό δεδομένο είναι ότι η χώρα δεν έχει πηγές ανάπτυξης και άρα δεν παράγει πρωτογενές πλεόνασμα με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ρευστότητα και άρα να προκύπτει συνεχώς νέος δανεισμός. Την ανάγκη αυτή έρχεται να καλύψει η ΕΕ και η τρόϊκα σε ΄΄συνεργασία΄΄ αλλά με το βλέμμα όχι στην Ελλάδα για την σωτηρία της αλλά για το ευρώ και την ακύρωση της επίδρασης στο Ευρωπαϊκό τραπεζικό σύστημα.
Το γεγονός αυτό θέτει σε αμφσβήτηση αν και κατά πόσο η ΕΚΤ μπορεί να καλύπτει κάθε φορά τις ανάγκες αυτές και ως πότε. Η αλλαγή στάσης των στελεχών στο τελευταίο Eurogroup οφείλεται ακριβώς σ΄αυτό.
Έτσι προτάθηκε η αλλαγή των παλαιών ομολόγων με νέα (ίσως και με αυξημένο κουπόνι απόδοσης κατά 0,5%) και έμμεσα παράταση πληρωμής των παλαιών στη λήξη τους κατά επτά και πλέον χρόνια. Σαν γεγονός αυτό αποτελεί στοιχείο τεκμηρίωσης χρεοκοπίας. Όμως ανεστάλη ο χαρακτηρισμός βάζοντας το ζήτημα αν και κατά πόσο επιθυμούν οι πιστωτές να ανταλλάξουν τα παλαιά ομόλογα με νέα. Εθελοντικό rollover. Εκεί η Γερμανία έχει κολήσει και πιέζει να αποδειχθεί ότι είναι εθελοντικό.
Δεν έχουν, όμως, οι οίκοι αξιολόγησης την ίδια άποψη. Επιθυμούν σ΄αυτή τη φάση να εκτιμήσουν πόσο υπάρχει ο εθελοντισμός κι αν αυτό αποτελεί επιχείρημα μη χρεοκοπίας.
Ακριβώς σ΄αυτή τη φάση βρισκόμαστε. Οι οίκοι συσκέπτονται και παρακολουθούν τις εξελίξεις να καταλάβουν αν υπάρχει πράγματι σχέδιο διάσωσης πραγματικής ή πλασματικής.
Μέχρι τα μέσα Ιουλίου είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει τελικό αποτέλεσμα. Αν δεν αποτελέσει στοιχείο μη χρεοκοπίας αμέσως οι οίκοι αξιολόγσης θα προχωρήσουν σε νέες υποβαθμίσεις ομαδικά σε επόμενες κλίμακες που θα ατιστοιχούν σε χρεοκοπία για την χώρα.
Άμεση επίπτωση θα υπάρξει στις τράπεζες, οι οποίες θα ΄΄στεγνώσουν΄ απο ρευστότητα ενώ τα Ελληνικά ομόλογα δεν θα αποτελούν εγγυήσεις ακόμη και στην ίδια την ΕΚΤ. Το αποτέλεσμα αυτής της εξέλιξης πολλές τράπεζες αν όχι όλες θα καταρρεύσουν άμεσα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Συμπέρασμα: Μέχρι το μέσον Ιουλίου θα έχουμε τον τελικό χαρακτηρισμό χρεοκοπία ή όχι, κατάρρευση του τραπεζικού συστήματος ή όχι.
Ως τότε θα παιχτούν όλα τα πολιτικά παιχνίδια που υπάρχουν ή δεν υπάρχουν στην πλάτη αυτής της μικρής χώρας που όλοι είτε ντόπιοι είτε ξένοι την θέλουν πειραματόζωο. Ενώ ο λαός θα είναι θεατής σ΄ένα παράλογο παιχνίδι εξουσίας με βασικό στοιχείο την απουσία της βούλησής του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου