(ΑΠΟ ΤΟ e-typos)
Τη δική τους εκδοχή για τα αίτια της πτώσης του γαλλικού αεροσκάφους διατυπώνουν ειδικοί στον Τύπο. Ο γενικός γραμματέας της Εθνικής Ενωσης Πιλότων της Γαλλίας, Τιερί Οριόλ, δήλωσε στην εφημερίδα «Le Monde» ότι «μόνο τα πολεμικά αεροσκάφη τελευταίας γενιάς είναι απρόσβλητα από τους κεραυνούς. Γι’ αυτό οι πιλότοι κάνουν ό,τι μπορούν για να παρακάμψουν τις καταιγίδες, ακόμα και αν αυτό σημαίνει μιάμιση ώρα επιπλέον πτήσης. Το Α330-220 διαθέτει ραντάρ τελευταίας γενιάς, που δίνουν σαφή εικόνα για την ένταση της καταιγίδας. Βλάβη στο ραντάρ συνεπάγεται αυτομάτως απαγόρευση απογείωσης».Ενας πιλότος της Air France, μιλώντας στη «Le Figaro», τονίζει ότι υπάρχουν πέντε πηγές παροχής ηλεκτρικού ρεύματος στα αεροπλάνα και θεωρεί «απίθανο να τεθούν εκτός λειτουργίας και οι πέντε, ακόμα και σε συνθήκες καταιγίδας». Ο ίδιος κλίνει προς το τρομοκρατικό σενάριο, καθώς θεωρεί ότι «η έκρηξη μιας ισχυρής βόμβας μπορεί να προκαλέσει έντονη αποσυμπίεση και έκρηξη όλου του αεροσκάφους».«Κάποια στιγμή θα γινόταν κάτι τέτοιο», δήλωσε ο πιλότος Ερικ Μούντι στο βρετανικό δίκτυο Sky News. «Εχουν αλλάξει τις προδιαγραφές και επιτρέπουν σε δικινητήρια σκάφη να κάνουν υπερπόντιες πτήσεις. Από καιρό φοβόμουν ότι κάποια στιγμή θα συνέβαινε ένα δυστύχημα τέτοιας μορφής. Τα δικινητήρια αεροσκάφη, όσο εξελιγμένα και αν είναι, είναι λιγότερο ασφαλή από τα τετρακινητήρια, στα οποία ακόμα και αν τεθεί εκτός λειτουργίας ένας από τους κινητήρες τους, μπορούν να ταξιδέψουν άνετα με τους υπόλοιπους».Ο Ντέιβιντ Λίρμουντ, συντάκτης του περιοδικού «Flight International Magazine», θεωρεί ότι «τα αεροσκάφη είναι σχεδιασμένα για να αντέχουν στους κεραυνούς. Η καταστροφή αυτή μας δείχνει πως τίποτα δεν είναι αδύνατο». Για τις έρευνες τονίζει ότι «κανένα ραντάρ δεν έχει εμβέλεια μεγαλύτερη των 200 μιλίων. Επομένως μεγάλο μέρος του Ατλαντικού δεν καλύπτεται από τα παράκτια ραντάρ. Οι έρευνες πρέπει να γίνουν κοντά στο σημείο του τελευταίου μηνύματος».
Ελεύθερος Τύπος
Τετάρτη 3 Ιουνίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου