Έντονο προβληματισμό προκαλούν οι χειρισμοί της κυβέρνησης σε δύο από τους σημαντικότερους κλά-δους της ελληνικής οικονομίας, τον τουρισμό και τη ναυτιλία, δύο κλάδους που στηρίζουν καίρια την οι-κονομία και από τους οποίους ελπίζουμε σε πολύτιμη εισροή πόρων στις παρούσες δύσκολες συνθήκες. Η απόφαση του πρωθυπουργού κ.Γιώργου Παπανδρέου να καταργήσει τα υπουργεία Τουρισμού και Εμπορι-κής Ναυτιλίας, ακατανόητη για μια χώρα που επένδυε και οφείλει να επενδύει σε τομείς όπου έχει το συ-γκριτικό πλεονέκτημα, είναι απαραίτητο να επανεξεταστεί άμεσα.
Η ναυτιλία πλήττεται από τους επικίνδυνους ερασιτεχνισμούς του ΠΑΣΟΚ -μεταξύ άλλων- τόσο στο ζή-τημα των λιμανιών, όσο και στο θέμα της κρουαζιέρας. Στην περίπτωση της σύμβασης Cosco- ΟΛΠ, αρχι-κά είχαμε την καταγγελία της από την τότε αντιπολίτευση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ακολούθησαν οι συγκρούσεις στο υπουργικό συμβούλιο λόγω της πρωτοβουλίας της κ. Κατσέλη να θέσει ζήτημα αναδια-πραγμάτευσης της σύμβασης. Εν τέλει η κυβέρνηση παραδέχτηκε τα οφέλη της σύμβασης και ο αντιπρόε-δρός της κ. Πάγκαλος επιχείρησε με αστεϊσμούς περί "παρεξήγησης" να διασκεδάσει τις εντυπώσεις προς τους αξιωματούχους της COSCO.
Στο περιβόητο ζήτημα του καμποτάζ, η Νέα Δημοκρατία, μέσω των 23 μέτρων-ανάσες που κατέθεσε ο Αντώνης Σαμαράς, είχε εγκαίρως προτείνει την άμεση άρση του. Μια κίνηση που παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι θα απέφερε οφέλη για την οικονομία άνω του 1 δις ευρώ. Ωστόσο, επί μήνες η χώρα διασύρε-ται διεθνώς με εικόνες που κάνουν το γύρο του κόσμου από το λιμάνι του Πειραιά όπου απαγορεύεται η αποβίβαση τουριστών από ξένα κρουαζιερόπλοια. Φτάσαμε στο σημείο να παρεμποδίζεται ακόμα και η προσέγγιση εμπορικών πλοίων με ξένη σημαία στα ελληνικά λιμάνια όπως στην περίπτωση της Κορίνθου. Όσο για την περιβόητη νομοθετική πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ, αποδεικνύεται άτολμη, ερασιτεχνική και γεμάτη στρεβλώσεις, καθώς επιχειρώντας να ισορροπήσει μεταξύ ναυτικών και φορέων της κρουαζιέρας δεν επιλύει το πρόβλημα.
Στο μέτωπο του τουρισμού από τις πρώτες ενέργειες της κυβέρνησης ήταν η αναγγελία "λουκέτων" σε δεκάδες γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό. Και τούτο, τη στιγμή που από τον τουρισμό αναμένει η οικονο-μία το πολυπόθητο "φιλί της ζωής". Ταυτόχρονα η εκτόξευση του πληθωρισμού στο 5,4% πλήττει την α-νταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Οι επισκέπτες των τουριστικών προορισμών έρ-χονται αντιμέτωποι με υπέρογκες τιμές προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς οι αρμόδιοι υπουργοί ακόμα α-ντιπαρατίθενται για τα αίτια της ακρίβειας. Η καθυστέρηση στην επιστροφή ΦΠΑ από τις ΔΟΥ επιβαρύνει περαιτέρω τις τουριστικές επιχειρήσεις.
Η κυβέρνηση οφείλει
" να υιοθετήσει άμεσα μέτρα που θα ενισχύσουν τον τουρισμό και τη ναυτιλία, όπως αυτά που προ-τάθηκαν από τη Νέα Δημοκρατία.
" να θεσμοθετήσει επιτέλους ένα νέο σοβαρό επενδυτικό νόμο, που θα οδηγήσει σε επενδύσεις στον κλάδο του τουρισμού, όπως συνέβη στην περίπτωση του προηγούμενου που είχε θεσμοθετήσει η Νέα Δη-μοκρατία.
" να αξιοποιήσει τις ΣΔΙΤ και την ενεργοποίηση συμβάσεων παραχώρησης για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών και μαρίνων.
Η κυβέρνηση, δυστυχώς, επιμένει να αυτοσχεδιάζει, να διαβουλεύεται και πάνω από όλα να χάνει χρόνο. Χρόνο πολύτιμο για την αναστροφή του δυσμενούς κλίματος στην αγορά και την κοινωνία.
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ εξακολουθεί να βρίσκεται εκτός πραγματικότητας. Εξακολουθεί να σκιαμαχεί με τον εαυτό της, να συγκρούεται εσωτερικά για τη διατήρηση των φέουδων των υπουργών, κατά δήλωση του πρωθυπουργού, να μην αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και να εξαντλεί τη δράση της σε μεγαλόστομες διακηρύξεις, ανύπαρκτες συμμετοχικές διαδικασίες και ατέρμονα ταξίδια.
Παρασκευή 11 Ιουνίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου