Τετάρτη 11 Αυγούστου 2010

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σημεία συνέντευξης της υφυπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, στην εκπομπή «Πρώτη Γραμμή» του ΣΚΑΙ 100,3



Σχετικά με τις αιτήσεις συνταξιοδότησης εκπαιδευτικών


“Ο αριθμός είναι διπλάσιος του περσινού. Δεν είναι κάτι το οποίο είναι εκτός των εκτιμήσεών μας»


Έληξε, χθες, η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων συνταξιοδότησης από τους εκπαιδευτικούς μας. Το νούμερο είναι αρκετά υψηλό. Έχουμε, αυτή τη στιγμή, 3.856 εκπαιδευτικούς που έχουν κάνει αίτηση από την Πρωτοβάθμια και περιμένουμε το τελικό νούμερο από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπου είναι γύρω στις 6.400 με 6.500. Δηλαδή συνολικά θα προσεγγίσουμε ή θα ξεπεράσουμε τις 11.000.


Ο αριθμός είναι διπλάσιος του περσινού. Δεν είναι κάτι το οποίο είναι εκτός των εκτιμήσεών μας.


Το Νοέμβρη συγκροτήσαμε με την κα Διαμαντοπούλου μία Επιτροπή, υπό το Γενικό Γραμματέα, η οποία κάθε Τρίτη συνεδρίαζε και συνεδριάζει, με γνώμονα να γίνει το αυτονόητο : δηλαδή να περιμένουν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές τα παιδιά, στις 13 του Σεπτέμβρη, στα σχολειά και όχι το αντίθετο.


Ακόμη και πέρυσι που είχαμε διπλάσιους διορισμούς απ’ ό,τι φέτος, δυστυχώς παραλάβαμε 7.000 κενά - με διπλάσιους διορισμούς - και με πάρα πολλές αποσπάσεις από δω και από εκεί.


Σχετικά με την κάλυψη των κενών


« Τα κενά θα καλυφθούν με τη δραστική περικοπή των αποσπάσεων, την ουσιαστική αποτύπωση των κενών, τη δυνατότητα μετακινήσεων εκεί όπου έχουμε υπεραριθμίες και με την τοποθέτηση είτε με τους διορισμούς είτε με τις αναπληρώσεις»

Έχει ξεκινήσει η δραστική περικοπή των αποσπασμένων εκπαιδευτικών εκτός τάξης. Εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι στα Πανεπιστήμια, εδώ στο Υπουργείο, σε άλλα Υπουργεία, σε γραφεία, σε Μητροπόλεις, στα ΙΕΚ, όπου μπορείτε να φανταστείτε. Σχεδόν 5.000 εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι επιστρέφουν στις τάξεις. Αυτό ήταν το πρώτο μεγάλο ζητούμενο.


Το δεύτερο είναι ότι έχουμε κάνει μια ουσιαστική αποτύπωση των κενών και το παζλ συμπληρώνεται τώρα με τις συνταξιοδοτήσεις. Αυτό συνδέεται με την αποτύπωση των υπεραριθμιών, διότι τόσα χρόνια είχαμε κενά στην εκπαίδευση, επειδή ποτέ δεν κάναμε τον κόπο να δούμε αν έχουμε συγκεντρωμένους, παραδείγματος χάρη σε μια περιοχή της χώρας, σε ένα σχολείο, 6 – 7 γυμναστές, ενώ μας χρειάζονταν 2 και στο διπλανό σχολείο είχαμε έλλειψη γυμναστών και πλήρωνε το Ελληνικό Δημόσιο αναπλήρωση για να έχει γυμναστή. Το παράδειγμα είναι τυχαίο. Θα μπορούσα να πω μαθηματικούς …


Στο νόμο που περάσαμε τον Μάιο δίνουμε για πρώτη φορά τη δυνατότητα στους περιφερειακούς διευθυντές της χώρας να κάνουν μετακινήσεις εκπαιδευτικών από ένα σχολείο σε ένα άλλο σχολείο στον ίδιο νομό ή σε διπλανό νομό, στην περίπτωση που έχουμε κενά.


Θα καλύψουμε τα κενά με τη δραστική περικοπή των αποσπάσεων, με την ουσιαστική αποτύπωση των κενών, με το εργαλείο των δυνατών μετακινήσεων εκεί όπου έχουμε υπεραριθμίες και κυρίως με την τοποθέτηση είτε με τους διορισμούς είτε με τις αναπληρώσεις. Εφέτος διορίζουμε εκεί όπου υπάρχουν πραγματικά κενά. Δεν διορίζουμε γενικώς και αορίστως όπως γινόταν...


Φέτος έχουμε κάνει σοβαρή προσπάθεια αποτύπωσης των κενών και διάταξης των εκπαιδευτικών μας δυνάμεων, με τρόπο ορθολογικό. Η εξίσωση αυτή είναι δύσκολη, ευελπιστώ ότι θα πάμε καλά το Σεπτέμβρη, παρά τις δυσμενείς συνθήκες και παρά το γεγονός ότι πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν ζητήσει να συνταξιοδοτηθούν.


Θέλω να θυμίσω στους εκπαιδευτικούς, ότι έχουν μέχρι τις 16 του Αυγούστου τη δυνατότητα, αν το θέλουν και όποιοι το θέλουν, να παραιτηθούν από αυτή την αίτηση συνταξιοδότησης.


Δημοσιογράφος : Και να επιστρέψουν στην υπηρεσία;


Υφυπουργός : Όχι. Πραγματικά σεβόμαστε στο Υπουργείο Παιδείας το δικαίωμα του κάθε πολίτη να συνταξιοδοτείται, εφόσον έχει δικαίωμα, όποτε θέλει. Απλώς θυμίζω ότι όσοι έχουν κατοχυρώσει τα δικαιώματά τους δεν χάνουν. Αντίθετα κάποιοι από αυτούς θα χάσουν μέρος σύνταξης, γιατί θα λάβουν μερική σύνταξη, ενώ θα έχουν τη δυνατότητα αν μείνουν να έχουν πλήρη. Αυτό είναι στη διάθεση των εκπαιδευτικών. Εμείς θα κάνουμε τη δουλειά μας με αυτά τα στοιχεία που έχουμε και έχουμε βάλει στόχο να πετύχουμε το αυτονόητο στις πιο δύσκολες συνθήκες που είχε μέχρι σήμερα η εκπαίδευση στην Ελλάδα.


Σχετικά με την περικοπή της διδακτέας ύλης


«Δεν είναι τυχαία η μείωση της ύλης. Είναι ύλη που είτε ήταν περισσή και άχρηστη, είτε ήταν επαναλαμβανόμενη από τάξη σε τάξη ή ήταν εξαιρετικά δυσνόητη για το επίπεδο των παιδιών»


Υπογράφω, σήμερα, την απόφαση για τη μείωση της ύλης στην Πρωτοβάθμια και στο αμέσως προσεχές διάστημα για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στην Πρωτοβάθμια αφορά την Ε’ και την Στ’ δημοτικού και στη Δευτεροβάθμια αφορά το Γυμνάσιο και τις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου.


Δεν είναι τυχαία μείωση της ύλης. Είναι ύλη που είτε ήταν περισσή και άχρηστη, είτε ήταν επαναλαμβανόμενη από τάξη σε τάξη ή ήταν εξαιρετικά δυσνόητη για το επίπεδο των παιδιών. Χρειάζεται πολύ περισσότερη ουσιαστική μάθηση, απελευθερωμένη μάθηση - με την καλή έννοια του όρου - και λιγότερη ύλη, η οποία στρεσάρει και τον εκπαιδευτικό που πρέπει να την «βγάλει».

Δεν υπάρχουν σχόλια: