ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Οι αρμόδιοι για το Περιβάλλον υπουργοί των 27 χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν, στο Λουξεμβούργο, πάνω σ' έναν κατάλογο θέσεων, εν όψει της παγκόσμιας διάσκεψης για το κλίμα, η οποία θα διεξαχθεί, τον ερχόμενο Δεκέμβριο, στην Κοπεγχάγη. Μάλιστα, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Deutsche Welle ("DW"), κατέληξαν ευκολότερα από ό,τι αναμενόταν στο κοινό αυτό πλαίσιο προτάσεων.
Βέβαια, ευκολότερα δε σημαίνει εύκολα, καθώς οι αρχικές διαφορές μεταξύ των «27» μόνον αμελητέες δεν ήταν. Είναι χαρακτηριστικά, άλλωστε, τα όσα υπογράμμισε ο Γερμανός υπουργός Περιβάλλοντος Ζίγκμαρ Γκάμπριελ: «Πρέπει να αναπτύξουμε τον κατάλληλο κινητήρα για την προστασία του κλίματος. Κι αυτός ο κινητήρας θα πρέπει με την πάροδο του χρόνου να λειτουργήσει με περισσότερες στροφές. Δεν πρέπει, όμως, να προσπαθήσουμε να περιορίσουμε τις στροφές του. Κάτι τέτοιο θα έκοβε την ταχύτητά του και θα αύξανε τα καυσαέρια».
Μείωση εκπομπών σε πλοία - αεροπλάνα
Αυτά όσον αφορά στην αλληγορική διάσταση του ζητήματος. Στην ουσία του θέματος, τώρα, τα μέλη της σουηδικής προεδρίας, που θα εκπροσωπήσουν τους «27» της ΕΕ στην Παγκόσμια Διάσκεψη για το Κλίμα, θα έχουν πλέον στη διάθεσή τους έναν κατάλογο με προτάσεις, αιτήματα αλλά και προσφορές. Για παράδειγμα μακροπρόθεσμα οι βιομηχανικές χώρες πρέπει να μειώσουν δραστικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Μέχρι το 2050 πρέπει οι εκπομπές αυτές να έχουν περιοριστεί κατά 80% με 95%.
Μάλιστα, σε ό,τι αφορά στην κατεύθυνση αυτή, ιδιαίτερη σημασία έχει η μείωση των συγκεκριμένων αέριων ρύπων στο πεδίο της ναυσιπλοΐας και των αερομεταφορών. Για τα αεροπλάνα η μείωση θα κινηθεί στο 10%, ενώ για τα πλοία στο 20%, μέσα στην επόμενη δεκαετία. Πρόκειται για ένα κεφάλαιο που δεν περιλαμβανόταν στο Πρωτόκολλο του Κιότο. Στο πλαίσιο των χθεσινών διαβουλεύσεων, οι 27 υπουργοί προτίμησαν, πάντως, να μη συζητήσουν ένα από τα επίμαχα ζητήματα: τι θα γίνει με τις χώρες εκείνες που υπερπληρούν ήδη τους όρους της μείωσης των εκπομπών αερίων.
Το ζήτημα αυτό θεωρείται επίμαχο, επειδή - κυρίως - οι χώρες μέλη της ανατολικής Ευρώπης επιδιώκουν να μεταφερθούν οι συντελεστές ρύπων που παρουσιάζουν στο νέο σύστημα, το οποίο θα ισχύσει από το 2013. Ο Γερμανός υπουργός χαρακτήρισε ολέθριο ένα τέτοιο ενδεχόμενο, διότι - όπως ανέφερε θα ακολουθούσαν το παράδειγμα αυτό και οι άλλες χώρες της ανατολικής Ευρώπης, που δεν είναι μέλη της ΕΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου