Τρίτη 12 Απριλίου 2011

Η κυβέρνηση πρέπει να τρέξει με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα

Το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης εμφανίζεται ιδιαίτερα ικανοποιημένο για την έγκριση του πρώτου μεγάλου έργου στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ από την Κομισιόν. Ωστόσο, μετά από προσεκτική ανάγνωση του πίνακα για την πρόοδο των ΕΣΠΑ σε ευρωπαϊκό επίπεδο, που κατέθεσε ο υπουργός Ανάπτυξης την περα-σμένη εβδομάδα στη Βουλή, προκύπτει ένα σημαντικό ζήτημα: Απ’ όσες χώρες είχαν υποχρέωση να υπο-βάλουν προς έγκριση μεγάλα έργα, η Ελλάδα ήταν η μόνη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης -μαζί με τη Λι-θουανία- της οποίας δεν είχε εγκριθεί κανένα μεγάλο έργο.


Παράλληλα, προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι ο προϋπολογισμός του έργου που ανακοινώθηκε (Αποπε-ράτωση διπλής σιδηροδρομικής γραμμής ΣΚΑ- Κιάτο) περικόπηκε από τα 102 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την από 20 Δεκεμβρίου 2010 κυβερνητική ανακοίνωση, σε 37 εκατ. ευρώ. Κάτω μάλιστα και από το όριο των 50 εκατ. ευρώ που έχει τεθεί για τα μεγάλα έργα.


Σημειώνεται ότι αποτελεί συμβατική υποχρέωση της χώρας η ετήσια υποβολή δέκα μεγάλων έργων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το γεγονός ότι σήμερα μόλις εγκρίνεται το πρώτο μεγάλο έργο, περικεκομμένο και με σημαντική καθυστέρηση σε σχέση με όλες σχεδόν τις άλλες χώρες που είχαν υποχρέωση υποβολής τέ-τοιων προτάσεων, δείχνει ότι η κυβέρνηση πρέπει να τρέξει με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα.


Η απόπειρα ενοχοποίησης της Νέας Δημοκρατίας, ενάμιση χρόνο μετά τη συγκρότηση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα. Το ίδιο και η επικοινωνιακή διαχείριση των ζητημάτων που προκύπτουν. Η Ελλάδα περισσότερο παρά ποτέ χρειάζεται σοβαρότητα και δουλειά. Είναι κρίμα το ανα-πτυξιακό εργαλείο του ΕΣΠΑ να μην αξιοποιείται στο έπακρο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: