Παρασκευή 23 Απριλίου 2010

OXI ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΑΓΟΝΩΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ

Η Νέα Δημοκρατία είναι αντίθετη στην πρόθεση του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Νίκου Σηφουνάκη είτε να μειώσει τελεσιγραφικά και δίχως προηγούμενη μελέτη, τα μισθώματα των ακτο-πλοϊκών εταιρειών που εκτελούν δρομο-λόγια άγονων γραμμών είτε να περικόψει τα παραπάνω δρομολό-για. Πρόκειται για πρόθεση η οποία δεν έχει καμιά επαφή με την πραγματικότητα. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα έπληττε τόσο την -ούτως ή άλλως- δύσκολη καθημερινότητα των ακριτών πολιτών, όσο και την τουρι-στική ανάπτυξη των νησιών μας.



Σε σχετική του ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα, ο βουλευτής Λασιθίου και υπεύθυνος του Τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας για τη Νέα Δημοκρατία, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, αναφέρει: "Είναι αναμφισβήτητο το γεγονός ότι η πατρίδα μας περνά δύσκολες στιγμές λό-γω της εντονότατης οικονομικής κρίσης, κατάσταση η οποία επιδεινώθηκε από τις καθυστερημένους και συχνά άστοχους χειρισμούς της σημερινής κυβέρνησης.


Πράγματι χρειάζεται αύξηση των εσόδων της Ελλάδας, αλλά όχι με φοροεισπρακτικές -δίχως προηγούμε-νο και μελέτη- πρακτικές ή με τη διάλυση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, τη στιγμή μάλιστα που η ελληνική ναυτιλία αποτελεί βασικό πυλώνα της οικονομίας μας, παρέ-χοντας 200.000 θέσεις εργασίας και φέρνοντας στη χώρα μας 19 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.


Ωστόσο οι "ατυχείς" χειρισμοί συνεχίζονται και μάλιστα στο κομμάτι της ακτοπλοΐας, πεδίου ζωτικής ση-μασίας, αν αναλογιστούμε τόσο το νησιωτικό χαρακτήρα της πατρίδας μας, όσο και την έντονη τουριστική μας ανάπτυξη.


Ειδικότερα, σε πρόσφατη επιστολή του ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Νίκος Ση-φουνάκης, επικαλούμενος την άσχημη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας, απευθύνεται στις ακτοπλοϊ-κές εταιρείες που εκτελούν δρομολόγια άγονων γραμμών, ζητώντας τους να δεχθούν μείωση των υφιστά-μενων μισθωμάτων κατά 10%. Μάλιστα "απειλεί" σε διαφορετική περίπτωση ακόμη και με περικοπές δρομολογίων.


Ωστόσο δεν έχει γίνει αντιληπτό ότι το θέμα των άγονων γραμμών είναι ιδιαίτερα σύνθετο, ενώ η παραπά-νω επιστολή αντιβαίνει των υπαρχουσών αναγκών και συνθηκών.


Συγκεκριμένα το ενδεχόμενο μείωσης των μισθωμάτων επιφέρει ένα ακόμη καίριο πλήγμα και απειλεί ακόμη και τη βιωσιμότητα ορισμένων εταιρειών, οι οποίες σε μερικές περιπτώσεις είναι ακόμη και μονο-βάπορες και εξασφαλίζουν τη δανειοδότησή τους βάζοντας ως εγγύηση τα μισθώματα. Ακόμη, ενδεχόμενη περικοπή των μισθωμάτων, πιθανότατα θα οδηγήσει και σε αύξηση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, κάτι που θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την -ούτως ή άλλως- δύσκολη καθημερινότητα των πολιτών.


Παράλληλα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι πολλές από τις συμβάσεις είναι μεγάλης χρονικής διάρκειας με τη ρητή υποχρέωση οι εταιρείες να ανανεώνουν ανά τακτά διαστήματα τα πλοία που εκτελούν τα δρομο-λόγια, θέτοντας και πάλι ως εγγύηση τα μισθώματα για δανειοδότηση. Από την άλλη πλευρά δεν είναι δυ-νατό να περικοπούν δρομολόγια ζωτικής σημασίας τόσο για την καθημερινότητα των ακριτών κατοίκων, όσο και την εξυπηρέτηση του τουρισμού.


Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:


- Είστε πραγματικά διατεθειμένοι να περικόψετε δρομολόγια άγονων γραμμών, προκειμένου να επαρκέ-σουν οι δοθείσες πιστώσεις του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης του υπουργείου Οικονομικών; Αντιλαμβάνεστε τις επιπτώσεις ενός τέτοιου ενδεχομένου;


- Έχει προϋπάρξει επικοινωνία και διάλογος με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες ή η επιστολή του κ. Σηφουνάκη αποτελεί μια ακόμη πρωτοβουλία δίχως επαφή με τους σχετικούς φορείς και φυσικά την πραγματικότητα;

Δεν υπάρχουν σχόλια: