Τρίτη 13 Ιουλίου 2010

Υστερεί η Ελλάδα στην εκμάθηση του αντικειμένου της επι-χειρηματικότητας

"Παρά την εφαρμογή ορισμένων πιλοτικών σχεδίων, η εκμάθηση του αντικειμένου της επιχειρηματικότη-τας δεν έχει ακόμη πλήρως ενταχθεί στη σχολική εκπαίδευση στην Ελλάδα όπως συμβαίνει στα περισσό-τερα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης", σημειώνει ο Επίτροπος για θέματα Βιομηχανίας και Επιχειρη-ματικότητας, κ. A. Tajani έπειτα από σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γ. Παπανικολάου.



Η προαγωγή της επιχειρηματικότητας αρχίζει με την προσφορά κατάρτισης επιχειρηματικότητας σε νέους. Η ένταξη μαθημάτων για την απόκτηση επιχειρηματικών δεξιοτήτων στη γενική δευτεροβάθμια εκπαίδευ-ση θα βοηθούσε, ώστε οι νέοι να ενδιαφερθούν να ανοίξουν δική τους επιχείρηση αργότερα και θα τους εφοδίαζε με τις βασικές δεξιότητες που χρειάζονται για να επιτύχουν. Όσον αφορά το σημείο αυτό τα πε-ρισσότερα κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, χρειάζεται να καταβάλουν περαιτέρω προ-σπάθειες. Στον τομέα της ανώτερης εκπαίδευσης, τα ελληνικά πανεπιστήμια προσφέρουν ειδικά εκπαιδευ-τικά προγράμματα για την επιχειρηματικότητα, που στοχεύουν τους προπτυχιακούς φοιτητές (ως μέρος της διδακτέας ύλης) και/ή τις καλούμενες υπηρεσίες επιχειρηματικότητας, ως μέρος των γραφείων σταδιο-δρομίας.


Ο κ. Παπανικολάου τόνισε πως η στήριξη της νεανικής επιχειρηματικότητας και η ενθάρρυνση νεανικών πρωτοβουλιών αποτελούν πρωταρχικούς και διακηρυγμένους στόχους τόσο στο πρόγραμμα "Ευρώπη 2020" όσο και στο "πρόγραμμα εργασιών της Επιτροπής για το 2010: Ώρα για δράση". Απαντώντας στην ερώτηση του `Ελληνα ευρωβυλευτή σχετικά με τις ελληνικές δράσεις για την στήριξη της νεανικής επιχει-ρηματικότητας σε σχέση με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη, ο Επίτροπος κ. Tajani σημείωσε πως αυτή εί-ναι δύσκολο να αξιολογηθεί.. Ωστόσο, σύμφωνα με την αξιολόγηση της απόδοσης των ΜΜΕ 2009 - ένα από τα κυριότερα εργαλεία που χρησιμοποιούνται από την Επιτροπή για την παρακολούθηση της εφαρμο-γής του "νόμου για τις μικρές επιχειρήσεις" - τρεις από τους οκτώ κυρίους δείκτες επιχειρηματικότητας τοποθετούν την Ελλάδα σημαντικά πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ. Αυτοί οι δείκτες περιλαμβάνουν την επιθυμία να καταστεί κανείς αυτοαπασχολούμενος, τον δείκτη συνολικής επιχειρηματικής δραστηριότητας και τον δείκτη μελλοντικών επιχειρηματιών (ποσοστό του ενήλικου πληθυσμού που σχεδιάζει να ξεκινήσει μια επιχείρηση στη διάρκεια των επόμενων 3 ετών).


Εξάλλου, βάσει του επιχειρησιακού προγράμματος της πολιτικής συνοχής "Aνταγωνιστικότητα και Eπιχειρηματικότητα 2007-2013", δημοσιεύτηκε στις 16 Ιουνίου 2009 (έκλεισε στις 16 Νοεμβρίου 2009) μια δημόσια πρόσκληση υποβολής σχεδίων με τίτλο "Eνισχύοντας την επιχειρηματικότητα των νέων". Με αυτό υποστηρίζεται κάθε πιθανή επιχειρηματική δραστηριότητα νέων, μέσω της παροχής επιδοτήσεων με καθεστώς "de minimis" (χορηγούνται διάφορα επιτόκια και ποσά, ανάλογα με τον τομέα και την περιοχή). Η συνολική δημόσια δαπάνη του εγχειρήματος είναι 24 εκατομμύρια ευρώ.


Ο κ. Παπανικολάου δήλωσε: "Μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την προώθηση και την στήριξη της νεα-νικής επιχειρηματικότητας θα πρέπει να ξεκινάει από το σχολείο. Η παροχή κινήτρων στους νέους, η κα-τάλληλη εκπαίδευση για την ανάπτυξη του επιχειρηματικού πνεύματος και η επένδυση σε καινοτόμες ιδέες αποτελούν τον πλέον ασφαλή δρόμο εξόδου της χώρας από την οικονομική κρίση. Οφείλουμε να δώσουμε στους νέους όλα εκείνα τα μέσα και τα εφόδια που θα τους επιτρέψουν να πάρουν το μέλλον στα χέρια τους αναλαμβάνοντας φιλόδοξες και επιτυχημένες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες".

Δεν υπάρχουν σχόλια: