Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κρίσης, στρέφονται σε αυτοκίνητα μικρότερου κυβι-σμού και μεγέθους, ενώ δείχνουν σαφή προτίμηση προς τα πετρελαιοκίνητα, υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαντώντας σε ερώτηση των ευρωβουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, κ.κ. Γ. Παπαστάμκου και Ι.Α.Τσουκαλά. Σύμφωνα με την Επίτροπο για την Κλιματική Αλλαγή, κ. Connie Hedegaard, η μείωση στον μέσο κυβισμό των κινητήρων υπήρξε η εντυπωσιακότερη από το 2000, οπότε και άρχισαν να συ-ντάσσονται οι σχετικές εκθέσεις. Σημαντική υπήρξε και η μείωση του αριθμού των ταξινομήσεων νέων οχημάτων για το 2008 σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Τα νέα αυτοκίνητα που αγοράστηκαν στην Ευρώ-πη των 27 κρατών μελών το 2008 μόλις και μετά βίας ξεπερνούν τον αριθμό των νέων αυτοκινήτων που είχαν αγοραστεί το 2002 στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 15 τότε κρατών μελών.
Η Δανή Επίτροπος επισημαίνει και τη γενική μείωση του μέσου όρου εκπομπών CO2 τόσο για τα βενζινο-κίνητα όσο και για τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα για το 2008. Σύμφωνα με στοιχεία της Επιτρο-πής, οι μέσες εκπομπές CO2 των νέων επιβατικών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 10,9% το διάστημα 2000-2008, ενώ για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα η μείωση ήταν 5,7%. Σε απόλυτες τιμές, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα βενζινο-κίνητα, επιβαρύνοντας λιγότερο το περιβάλλον. Η μείωση στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα οφείλεται τόσο στην πρόοδο της τεχνολογίας που οδηγεί στην κατασκευή καθαρότερων κινητήρων, όσο και στην προτίμηση των καταναλωτών για οικονομικότερα μοντέλα.
Σε συμπληρωματική ερώτηση των δυο Ελλήνων ευρωβουλευτών για το ποσοστό πετρελαιοκίνητων επιβα-τικών οχημάτων στις νέες ταξινομήσεις στα κράτη μέλη της ΕΕ, η κα Hedegaard αναφέρει πως στην ΕΕ των 27 τα πετρελαιοκίνητα οχήματα αντιπροσωπεύουν το 51% των συνολικών ταξινομήσεων. Πρώτο στα πετρελαιοκίνητα οχήματα έρχεται το Βέλγιο με 79%, δεύτερη η Γαλλία με 77% και τρίτη η Πορτογαλία με 69%. Στην Ελλάδα, το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί μόλις στο 4%, καθώς στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη απαγορεύεται η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων ΙΧ.
Ως προς το ειδικότερο ερώτημα των κ.κ. Παπαστάμκου και Τσουκαλά για το κατά πόσο η εν λόγω απαγό-ρευση είναι συμβατή με τη θεμελιώδη αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας των προϊόντων εντός της ΕΕ και με την εν γένει κοινοτική νομοθεσία, η Επίτροπος απαντά πως η θέσπιση "ζωνών χαμηλών εκπομπών" δεν συνιστά καταρχήν παραβίαση της ελεύθερης κυκλοφορίας εμπορευμάτων, εφόσον τα μέτρα δεν κάνουν διακρίσεις με βάση την προέλευση των εμπορευμάτων και αποσκοπούν στην προστασία του γενικού συμ-φέροντος. Ωστόσο επισημαίνει ότι μια τέτοια απαγόρευση θα πρέπει να αξιοποιείται με εύλογο τρόπο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη δρομολογήσει μελέτη για τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τις τρέχου-σες πρακτικές αναφορικά με τις ζώνες χαμηλών εκπομπών στην ΕΕ με στόχο την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών μεταξύ των τοπικών και εθνικών αρχών.
Σε κοινή τους δήλωση, οι Ευρωβουλευτές ανέφεραν τα εξής: "Η απαγόρευση κυκλοφορίας πετρελαιοκίνη-των οχημάτων ιδιωτικής χρήσης στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη θα πρέπει να αναθεωρηθεί το συντομό-τερο. Είναι σαφές ότι η πρόοδος της τεχνολογίας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει ανατρέψει εξ ολοκλήρου τα τεχνικά και επιστημονικά δεδομένα που δικαιολογούσαν στο παρελθόν μια τέτοια απόφαση. Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα έχουν χαμηλότερη κατανάλωση, λιγότερες εκπομπές ρύπων αλλά και μεγα-λύτερη απόδοση ανά λίτρο καυσίμου. Οι προτιμήσεις των Ευρωπαίων καταναλωτών είναι ενδεικτικές, ιδιαίτερα αν λάβει κανείς υπόψη τις σημερινές τιμές των καυσίμων αλλά και την αυξημένη φορολόγηση της βενζίνης."
Πέμπτη 1 Απριλίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου