Δευτέρα 27 Απριλίου 2009

Η ΚΟΝΤΡΑ FACEBOOK ΚΑΙ GOOGLE

Η κόντρα μεταξύ Facebook και Google μόλις απέκτησε ενδιαφέρον. Το Facebook ξεπέρασε τα 200 εκατομμύρια χρήστες και το Google συμπεριλαμβάνει στα αποτελέσματα των αναζητήσεων τα Google Profiles. Παράλληλα, το Facebook Connect αποκτά όλο και περισσότερους υποστηρικτές με συνεργασίες όπως το πρόσφατο Qik Facebook Connect. Αντίθετα, το Google Friend Connect φαίνεται στάσιμο και χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους χρήστες ή τις εταιρείες προς το παρόν.Τα δεδομένα έχουν αξία, το περιεχόμενο που παράγουν οι χρήστες έχει αξία και φυσικά το user base και τα εκατομμύρια χρηστών μετράνε σε πρώτο επίπεδο. Ο Mark Zuckerberg έχει δηλώσει πολλές φορές ότι προς το παρόν ενδιαφέρεται περισσότερο για την αύξηση του αριθμού των χρηστών παρά για την δημιουργία revenue streams. Ο Zuckerberg όπως και το Google γνωρίζουν ότι αυτό που έχει ιδιαίτερη αξία δεν είναι τα απόλυτα νούμερα εκατοντάδων εκατομμυρίων, ούτε τα page views αλλά ο τρόπος που οι χρήστες δημιουργούν συνδέσμους με το περιεχόμενο που παράγουν και ο τρόπος που μετακινείται η πληροφορία. Σε αυτό βοηθάνε τα meta data που το Facebook έχει στην διάθεση του, όπως άλλωστε και το Google μέσα από sites όπως το YouTube, Picasa, Gmail κλπ.Όσο το Google Friend Connect καθυστερεί, η απουσία οικοσυστήματος με πρακτικό ενδιαφέρον για τους χρήστες δίνει ευκαιρία στο Facebook να κερδίσει έδαφος. Πρόσφατο παράδειγμα το Qik Facebook Connect. Μετά τις αρχικές ρυθμίσεις, όχι μόνο το βίντεο μεταφέρεται στο Facebook profile μου και στο stream των φίλων μου αλλά αυτόματα ενημερώνεται όταν κάποιος αφήσει νέο σχόλιο στο Qik. Η ενημέρωση περνάει ξανά στο προφίλ και στο stream των φίλων μου χωρίς να χρειαστεί να κάνω τίποτα, χωρίς να χρειαστεί να χρησιμοποιήσω passwords κλπ. Επιπλέον, απέκτησα νέους φίλους στο qik.com/titanas.Ήδη υπάρχουν plugins για Wordpress που υποστηρίζουν το Facebook Connect ή το Google Friend Connect όταν οι χρήστες αφήνουν σχόλια σε blogs. Αν το blog υποστηρίζει το Facebook Connect αρκεί ένα κλικ για το αρχικό setup και τα privacy settings, το όνομα, η φωτογραφία κλπ αυτόματα μεταφέρονται από το Facebook στο blog. Με τον ίδιο τρόπο, κάποιος επιλέγει να αφήσει σχόλιο σε blog που υποστηρίζει το Google Friend Connect δηλαδή login από Google, Yahoo, AIM, OpenID.Το Facebook και το Google μάχονται όχι μόνο για τα δεδομένα αλλά για το πότε, ποιος, με ποιο τρόπο συνέβη κάτι. Με το single sign in να διευκολύνει τα πράγματα, τα ενιαία προφίλ σε διάφορες φαινομενικά υπηρεσίες είναι το επόμενο βήμα. Recommendations σε πραγματικό χρόνο και όχι μόνο, ακολουθούν. Οι υπηρεσίες θα μπορούν να συνιστούν το Χ εστιατόριο ή τον Ζ επαγγελματία όχι μόνο επειδή έχει πολλά likes από φίλους και γνωστούς αλλά γιατί θα γνωρίζουν ότι ο χρήστης βρίσκεται σε ακτίνα 1Km από το σημείο. Μέχρι την στιγμή που όλα αυτά θα συμβαίνουν στο background από agents / software που θα δουλεύουν και θα συνεργάζονται με τον χρήστη και όχι μόνο.Δεν είμαστε πολύ μακρυά από αυτή την στιγμή, Facebook και Google το γνωρίζουν και προσπαθούν να κερδίσουν το παιχνίδι. Το Facebook παραμένει συγκεντρωτικό και αρκετά κλειστό με σημαντικά πρακτικά αποτελέσματα για τους χρήστες. Το Google πιστεύει στους developers και την έννοια του οικοσυστήματος, είναι πολύ ανοιχτό αλλά η πραγματική αξία περιορίζεται σε μερικά gadgets.

Πηγή: pestaola.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: