Για κατασπατάληση του ΕΣΠΑ κατηγορεί τον υπουργό Ανάπτυξης Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ο δήμαρχος Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος, με επιστολή του προς τον πρωθυπουργό Λουκά Παπαδήμο, στους αρχηγούς των κομμάτων, τους αρμόδιους υπουργούς και τον πρόεδρο του ΟΛΠ, και αφορμή τις χθεσινές εξαγγελίες του υπουργού για το Monοrail στο Λιμάνι, έργο στο οποίο ο δήμαρχος Πειραιά εκφράζει την πλήρη αντίθεσή του.
Όπως σημειώνει προς τον Πρωθυπουργό, «κάποιοι, προφανώς εν αγνοία σας, σύρουν το χορό της κατασπατάλησης του ΕΣΠΑ για έργα που πλήττουν τη φυσιογνωμία της πόλης με διαδικασίες-εξπρές». Μάλιστα, όπως σημειώνει, η συνέντευξη Τύπου για το θέμα δόθηκε «εντελώς αιφνιδιαστικά και εν αγνοία μας».
Η επιστολή Μιχαλολιάκου
Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε της Κυβέρνησης,
Σε προηγούμενη επιστολή μου, σας είχα ζητήσει συνάντηση για να σας ενημερώσω για μια σειρά ζητημάτων αλλά κυρίως για το θέμα του λιμανιού του Πειραιά και για τις θέσεις του Δήμου μας. Επανέρχομαι στο θέμα, μιας και με έκπληξη διαπίστωσα ότι κάποιοι προφανώς εν αγνοία σας, σύρουν το χορό της κατασπατάλησης του ΕΣΠΑ για έργα που πλήττουν τη φυσιογνωμία της πόλης με διαδικασίες εξπρές.
Στο πλαίσιο της παραπάνω επισήμανσης διαπιστώσαμε με απορία να δίνεται εντελώς αιφνιδιαστικά και εν αγνοία μας μια Συνέντευξη Τύπου (28-12-2011) από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μιχάλη Χρυσοχοίδη, με τη συμμετοχή του Υφυπουργού του κ. Άδωνη Γεωργιάδη, του Περιφερειάρχη Αττικής κ. Γιάννη Σγουρού και του Προέδρου του ΟΛΠ κ. Γιώργου Ανωμερίτη για να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ έργα που αφορούν στο λιμάνι του Πειραιά.
Αποκορύφωμα ήταν η ανακοίνωση μεταξύ άλλων της κατασκευής Monorail (εναέριο τρένο σε ύψος έξι μέτρων) ενός πανάκριβου «έργου» που δεν υπάρχει σε κανένα μεγάλο λιμάνι της Ευρώπης , αποκόπτει την πόλη από το θαλάσσιο μέτωπο της και βλάπτει πολύ σοβαρά τη λειτουργία της.
Κύριε πρωθυπουργέ,
Το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της πόλης και δεν πρόκειται να δεχθούμε την παραχώρησή του σε κάθε λογής συμφέροντα που δρουν και λειτουργούν χωρίς κοινωνική λογοδοσία και διαφάνεια.
Η θέση μας υπέρ της Ανάπτυξης του λιμένα είναι δεδομένη. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνεται ούτε εις βάρος της πόλης, ούτε χωρίς τη συμμετοχή των ανθρώπων που ζουν και εργάζονται σε αυτήν.
Η βιασύνη κάποιων, να ανακοινώσουν μέσα στις γιορτές έργα, μακέτες , εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ προκαλεί ερωτηματικά για τη σκοπιμότητα και τις προθέσεις της.
Μάλιστα έφτασαν σε τέτοιο σημείο που να ανακοινώσουν ψευδώς ότι οι προτάσεις τους έχουν την έγκριση όλων των φορέων της πόλης, κάτι που όχι μόνο δεν ισχύει, αλλά αυτό που ισχύει είναι το ακριβώς αντίθετο.
Επαναλαμβάνουμε τις θέσεις μας :
Το λιμάνι του Πειραιά ανήκει στην πόλη του Πειραιά. Είναι αναπόσπαστο τμήμα της.
Ο Πειραιάς έχει ανάγκη από έργα υποδομής που για χρόνια δεν έγιναν. Αλλά πιστεύουμε ότι κανένα έργο δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς συνεννόηση και χωρίς τη συμμετοχή του Δήμου Πειραιά.
Ζητούμε με πρωτοβουλία σας να γίνει άμεσα ευρεία διακομματική σύσκεψη με τη συμμετοχή και των αρχηγών των κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση και όλων των εμπλεκομένων ώστε να χαραχθεί από κοινού η στρατηγική ανάπτυξης του λιμανιού και της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά. Ένα έργο εθνικής σημασίας δεν είναι μικροκομματική υπόθεση και πρέπει να αντιμετωπίζεται με τη δέουσα προπαρασκευή και σοβαρότητα.
Στηρίζουμε την οικονομική ανάπτυξη και την κρουαζιέρα διαχρονικά, με όρους διαφάνειας, οικονομικής αποτελεσματικότητας και σεβασμού των πόρων του ΕΣΠΑ και των πολιτών. Τα έργα που εντάσσονται προς χρηματοδότηση πρέπει αποδεδειγμένα να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή ωφέλεια και πολλαπλασιαστικότητα στην κοινωνία. Για παράδειγμα σας αναφέρω το έργο πρώτης προτεραιότητας για τον Πειραιά ,αυτό της υπόγειας σύνδεσης ΣΕΦ με το λιμάνι και τη διασύνδεσή της με το δρόμο ταχείας κυκλοφορίας στη Δραπετσώνα. Ένα έργο ζωής για την πόλη που κοστίζει πολύ λιγότερο από τα εκατομμύρια ευρώ που προβλέπεται να κατασπαταληθούν για το εναέριο τρένο.
Πιστεύουμε ότι για κάθε έργο που σχεδιάζεται στο λιμάνι και μάλιστα τέτοιου ύψους οφείλει η Πολιτεία όπως γίνεται και στην ΕΕ, να δίνει ισοδύναμα ανταποδοτικότητας στις τοπικές κοινωνίες, αναγνωρίζοντας τις χρόνιες επιβαρύνσεις που υφίστανται.
Θέλω να πιστεύω ότι πριν προβούμε στις επόμενες κινήσεις μας σε κάθε επίπεδο (Νομικό και Πολιτικό) και πριν προχωρήσουμε σε άμεσες ενέργειες προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής) για να προστατεύσουμε τα συμφέροντα του πειραϊκού λαού , της ιστορίας της πόλης μας και το κύρος του πολιτικού κόσμου, να έχω την ευκαιρία να σας ενημερώσω από κοντά.
Με εκτίμηση
Βασίλειος Ι. Μιχαλολιάκος
Δήμαρχος Πειραιά
Όπως σημειώνει προς τον Πρωθυπουργό, «κάποιοι, προφανώς εν αγνοία σας, σύρουν το χορό της κατασπατάλησης του ΕΣΠΑ για έργα που πλήττουν τη φυσιογνωμία της πόλης με διαδικασίες-εξπρές». Μάλιστα, όπως σημειώνει, η συνέντευξη Τύπου για το θέμα δόθηκε «εντελώς αιφνιδιαστικά και εν αγνοία μας».
Η επιστολή Μιχαλολιάκου
Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε της Κυβέρνησης,
Σε προηγούμενη επιστολή μου, σας είχα ζητήσει συνάντηση για να σας ενημερώσω για μια σειρά ζητημάτων αλλά κυρίως για το θέμα του λιμανιού του Πειραιά και για τις θέσεις του Δήμου μας. Επανέρχομαι στο θέμα, μιας και με έκπληξη διαπίστωσα ότι κάποιοι προφανώς εν αγνοία σας, σύρουν το χορό της κατασπατάλησης του ΕΣΠΑ για έργα που πλήττουν τη φυσιογνωμία της πόλης με διαδικασίες εξπρές.
Στο πλαίσιο της παραπάνω επισήμανσης διαπιστώσαμε με απορία να δίνεται εντελώς αιφνιδιαστικά και εν αγνοία μας μια Συνέντευξη Τύπου (28-12-2011) από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μιχάλη Χρυσοχοίδη, με τη συμμετοχή του Υφυπουργού του κ. Άδωνη Γεωργιάδη, του Περιφερειάρχη Αττικής κ. Γιάννη Σγουρού και του Προέδρου του ΟΛΠ κ. Γιώργου Ανωμερίτη για να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ έργα που αφορούν στο λιμάνι του Πειραιά.
Αποκορύφωμα ήταν η ανακοίνωση μεταξύ άλλων της κατασκευής Monorail (εναέριο τρένο σε ύψος έξι μέτρων) ενός πανάκριβου «έργου» που δεν υπάρχει σε κανένα μεγάλο λιμάνι της Ευρώπης , αποκόπτει την πόλη από το θαλάσσιο μέτωπο της και βλάπτει πολύ σοβαρά τη λειτουργία της.
Κύριε πρωθυπουργέ,
Το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της πόλης και δεν πρόκειται να δεχθούμε την παραχώρησή του σε κάθε λογής συμφέροντα που δρουν και λειτουργούν χωρίς κοινωνική λογοδοσία και διαφάνεια.
Η θέση μας υπέρ της Ανάπτυξης του λιμένα είναι δεδομένη. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνεται ούτε εις βάρος της πόλης, ούτε χωρίς τη συμμετοχή των ανθρώπων που ζουν και εργάζονται σε αυτήν.
Η βιασύνη κάποιων, να ανακοινώσουν μέσα στις γιορτές έργα, μακέτες , εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ προκαλεί ερωτηματικά για τη σκοπιμότητα και τις προθέσεις της.
Μάλιστα έφτασαν σε τέτοιο σημείο που να ανακοινώσουν ψευδώς ότι οι προτάσεις τους έχουν την έγκριση όλων των φορέων της πόλης, κάτι που όχι μόνο δεν ισχύει, αλλά αυτό που ισχύει είναι το ακριβώς αντίθετο.
Επαναλαμβάνουμε τις θέσεις μας :
Το λιμάνι του Πειραιά ανήκει στην πόλη του Πειραιά. Είναι αναπόσπαστο τμήμα της.
Ο Πειραιάς έχει ανάγκη από έργα υποδομής που για χρόνια δεν έγιναν. Αλλά πιστεύουμε ότι κανένα έργο δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς συνεννόηση και χωρίς τη συμμετοχή του Δήμου Πειραιά.
Ζητούμε με πρωτοβουλία σας να γίνει άμεσα ευρεία διακομματική σύσκεψη με τη συμμετοχή και των αρχηγών των κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση και όλων των εμπλεκομένων ώστε να χαραχθεί από κοινού η στρατηγική ανάπτυξης του λιμανιού και της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά. Ένα έργο εθνικής σημασίας δεν είναι μικροκομματική υπόθεση και πρέπει να αντιμετωπίζεται με τη δέουσα προπαρασκευή και σοβαρότητα.
Στηρίζουμε την οικονομική ανάπτυξη και την κρουαζιέρα διαχρονικά, με όρους διαφάνειας, οικονομικής αποτελεσματικότητας και σεβασμού των πόρων του ΕΣΠΑ και των πολιτών. Τα έργα που εντάσσονται προς χρηματοδότηση πρέπει αποδεδειγμένα να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή ωφέλεια και πολλαπλασιαστικότητα στην κοινωνία. Για παράδειγμα σας αναφέρω το έργο πρώτης προτεραιότητας για τον Πειραιά ,αυτό της υπόγειας σύνδεσης ΣΕΦ με το λιμάνι και τη διασύνδεσή της με το δρόμο ταχείας κυκλοφορίας στη Δραπετσώνα. Ένα έργο ζωής για την πόλη που κοστίζει πολύ λιγότερο από τα εκατομμύρια ευρώ που προβλέπεται να κατασπαταληθούν για το εναέριο τρένο.
Πιστεύουμε ότι για κάθε έργο που σχεδιάζεται στο λιμάνι και μάλιστα τέτοιου ύψους οφείλει η Πολιτεία όπως γίνεται και στην ΕΕ, να δίνει ισοδύναμα ανταποδοτικότητας στις τοπικές κοινωνίες, αναγνωρίζοντας τις χρόνιες επιβαρύνσεις που υφίστανται.
Θέλω να πιστεύω ότι πριν προβούμε στις επόμενες κινήσεις μας σε κάθε επίπεδο (Νομικό και Πολιτικό) και πριν προχωρήσουμε σε άμεσες ενέργειες προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής) για να προστατεύσουμε τα συμφέροντα του πειραϊκού λαού , της ιστορίας της πόλης μας και το κύρος του πολιτικού κόσμου, να έχω την ευκαιρία να σας ενημερώσω από κοντά.
Με εκτίμηση
Βασίλειος Ι. Μιχαλολιάκος
Δήμαρχος Πειραιά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου