Πέμπτη 1 Ιουλίου 2010

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ

"Το σχέδιο δράσης της Επιτροπής για τη μάθηση ενηλίκων σκοπό έχει να επιταχύνει τη διαδικασία πιστο-ποίησης της μη επίσημης και ανεπίσημης μάθησης και να προσφέρει στους ενήλικες πραγματικές ευκαιρίες για πρόοδο, αυξάνοντας το επίπεδο των επαγγελματικών τους προσόντων και επιτρέποντάς τους να ενσω-ματώνονται καλύτερα σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής", σημείωσε η Επίτροπος Εκπαίδευσης, Πολιτισμού, Πολυγλωσσίας και Νεολαίας, κ. Α. Βασιλείου, σε απάντησή της σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή κ. Κ. Πουπάκη.



"Σε μια περίοδο, που το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Μοντέλο και η κοινωνική συνοχή απειλούνται από τα υψη-λότατα ποσοστά ανεργίας, με ανησυχητικά ανοδικές τάσεις, τη ραγδαία αύξηση της φτώχειας και της περι-θωριοποίησης, η δια βίου εκπαίδευση πρέπει να αποτελέσει έναν από τους βασικότερους μοχλούς των α-ναπτυξιακών προσπαθειών της Ε.Ε.", υπογράμισε ο ευρωβουλευτής Κ. Πουπάκης, στο πλαίσιο της ερώτη-σης που κατέθεσε προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σχετικά με:


" το ρόλο της δια βίου εκπαίδευσης ως μέσο ανάπτυξης, καταπολέμησης της ανεργίας και ενδυνάμωσης της κοινωνικής συνοχής,


" τα επιπλέον κίνητρα που θα πρέπει να δοθούν για την άυξηση της πρόσβασης στη δια βίου μάθηση, κυ-ρίως εργαζομένων σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καθώς και


" την υιοθέτηση δράσεων για τη διασφάλιση της αποτελεσματικότερης χρήσης των πόρων, που διατίθε-νται για αυτό το σκοπό.


Η κ. Βασιλείου, στην απάντησή της, αφού υπογράμμισε την κεντρκή θέση που κατέχει η δια βίου μάθηση στο πλαίσιο των εμβληματικών πρωτοβουλιών της Στρατηγικής Ε.Ε. 2020, έδωσε έμφαση στα διάφορα μέσα για την προώθηση της συμμετοχής στην κατάρτιση, ως μέσο καταπολέμησης της ανεργίας και τόνω-σης της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας, όπως προγράμματα επιχορηγήσεων σε επιχειρή-σεις, προγράμματα δανειοδότησης, επιδοτήσεις σε φυσικά πρόσωπα ή επιχειρήσεις, λογαριασμοί ή πιστω-τικές κάρτες μάθησης και ταμεία κατάρτισης.


"Η εμπειρία δείχνει ότι για να είναι βιώσιμοι και αποτελεσματικοί οι μηχανισμοί χρηματοδότησης, στο πλαίσιο της δια βίου εκπαίδευσης, θα πρέπει να συνεπάγονται την ελάχιστη δυνατή γραφειοκρατία για φυ-σικά πρόσωπα και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Οι μηχανισμοί αυτοί πρέπει να έχουν ορθή εστίαση, να κα-θοδηγούνται από τη ζήτηση, να προσανατολίζονται στην αγορά και να στοχεύουν όσους έχουν ανάγκη - για παράδειγμα τους άνεργους, τους μετανάστες, όσους έχουν χαμηλή ειδίκευση ή τους εργαζόμενους με-γαλύτερης ηλικίας", σημείωσε η αρμόδια Επίτροπος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: